onsdag 2. mars 2011

Dag 2, permisjon

Kjenner jeg kjeder livet av meg i dag, noe som betyr at jeg er på bedringsvei. Er ikke like kvalm som jeg har vært den siste perioden, og føler at jeg har mer energi enn for noen dager siden der jeg bare ville sove bort dagen.
Jeg har faktisk vært på Strandtorget med mamma i noen timer for å finne henne noen klær og stæsj. Godt å komme seg litt ut i blandt, selv om formen ikke er helt på topp enda. Humøret er på min side i dag, og jeg føler meg ganske okei psykisk også. Jeg tror at Zoloften har bra effekt på meg, heldigvis! Har egentlig ikke kjent så mye angst i de siste dagene, og jeg kan love dere, det er utrolig deilig! Angsten har virkelig vært i veien for alt mulig, og om det kan holde seg slik som nå, så slipper jeg å bruke kreftene på panikkanfall og lignende. Isf kan jeg bruke energien på det positive i livet, og til å jobbe kognitivt mot spiseforstyrrelsen. Det ville vært godt å kunne jobbe ordentlig med den delen når jeg er tilbake på Capio (mest sannsynlig reiser jeg nedover på søndag), bedre enn å bruke timen på å roe meg ned for å så si at jeg ikke har konsentrasjon lenger til å snakke om noe som helst annet.
Mens jeg er hjemme klarer jeg å holde meg noenlunde opptatt med bloggredigering, siden jeg er dessverre en av dem som aldri er fornøyd med hvordan bloggen ser ut. Jeg gjør om all ting en smule for ofte. Vi får nå se hvor lenge jeg holder meg til headeren jeg valgte i dag for eksempel.. Ganske greit at jeg får tid og overskudd til sånne uviktige saker som dette, for det gir meg ekstra motivasjon til å få orden på livet mitt snarest mulig, slik at jeg kan nyttiggjøre meg selv igjen. Tro det eller ei, men jeg gleder meg til å gå på skole til høst, for akkurat nå kjennes det som om tiden står stille. Alle dager er nokså like, og det kjeder en slik rastløs person som meg noe så sinnsykt i lengden.
Jeg kan jo lese en bok, strikke ferdig teppet, rydde rommet eller finne en annen farge jeg kan ha på neglene.. Det er nok å finne på, men jeg orker ærligtalt ikke å reise meg. Tror jeg begynner å bli LAT,
               hjelp!
Fra og med i morgen skal jeg forresten begynne å spise hele porsjoner igjen til lunsj, siden kvalmen er ikke så voldsom lenger. Næringsdrikker har vært praktiske og mye enklere enn mat, men jeg kan ikke venne meg så mye til dem at jeg etterhvert ikke klarer vanlig mat lenger (Har gått noen dager på halve porsjoner til lunsj og middag + en næringsdrikk som dekker den andre halvparten, slik at vi unngår vektnedgang igjen. Fika har jeg også erstattet med Fresubin).

Namm, namm..

2 kommentarer:

  1. Så fint å lese at det går bedre med deg igjen. Det er ikke noe gøy når sånne fysiske sykdommer kommer når man har så mye annet fra før man driver å jobber med. Det virker i hvertfall som at du har motivasjonen på mere riktig plass igjen. Stå på!<3

    Den headeren du har nå var utrolig fin!

    SvarSlett
  2. åå, så fin bloggen din var blitt! :D

    SvarSlett