fredag 4. mars 2011

It’s Fika-time!

Fika tid, igjen. Hver dag, samme tid.
Må man, så må man.


Siden jeg bortsett fra å være spiseforstyrret foretrekker sunn mat framfor sukkersøte ting eller meieriprodukter, er fenomenet SMOOTHIE noe fantastisk.
I går gikk jeg for banan og appelsin.
Enkelt og greit, og nammi.

Tenkte å være en smule vågal denne gangen, og stappet uten å tenke en gulrot og en stor skje kanel opp i mengden bestående av moste eplebiter og appelsin. Huh, variasjon jo!
Flatsjj.. På’n med stavmikser’n, siden vi enda ikke har anskaffet oss en blender, men det funker like greit, tror jeg (tross en del søl. Appelsin ble sprutet opp i taket og gulroten satt seg fast, gang på gang).
Sugerrør og kanel er en must-have.
Joda, en vane jeg mer eller mindre utviklet i spiseforstyrrede tider,
men whatsoever. Det er godt og fancy, så da så.

3 kommentarer:

  1. synes det er godt med appelsin og banan smoothie,men banan er faktisk en veldig dominerende smak...så det kan fort bli litt vel mye banan..men jordbær og kiwi og melon...yuuummy!

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri vært noen fan av smoothie, men for tiden er det så mange som snakker om forskjellige varianter.. Tror nesten jeg må slenge meg på og prøve en gang til, jeg! :D
    Håper du har hatt en ok kveld<3

    SvarSlett
  3. Åh, smoothie er utrolig godt som mellommåltid! Jeg føler meg ikke så "skitten" når jeg drikker smoothie som f.eks bakvarer og andre ting og dessuten er det mye friskere og minner meg om sommer. Kan jo ikke leve på smoothie hver dag da, men det er godt som et alternativ :)

    SvarSlett