fredag 11. mars 2011

Tvil i mørket ikke på det du har sett i lyset

Etter en passe lang reise er jeg tilbake i Verdal. Ankom Bakketun i sjutiden i kveld, og ble møtt av hyggelige kjente fjes til noen elever. Det er godt å få kommentarer som “Velkommen tilbake Anne!” eller “Vi har savnet deg!”. Tankene om at jeg muligens var glemt her på skolen var unødvendig å gå rundt med- Nydelige folk. Jeg har savnet dere

Så nå er det opp til meg selv, etter en innleggelse på cirka fem uker føler jeg meg endelig klar for det igjen. Dagene i det gule huset går så treige, og her flyr timene forbi. Jeg vet hva som blir min oppgave framover nå, både når det gjelder maten og hvile. Måltidene her er ikke så annerledes fra tidene på Capio, og om jeg bare biter sammen tennene og spiser de riktige porsjonene, så skal det gå bra. Hvilen er litt vanskeligere å få til, for jeg har så mye uro i ræva at jeg sjelden klarer å sitte stille- for å ikke snakke om at jeg legger meg ned på senga en halvtime etter hver måltid. Altså ikke noe oppmerksomhetsmeditasjon med denne ny-de-li-ge stemmen til gode gamle Andries Kroese, men jeg får finne på noe som gjør at jeg tillater meg selv å slappe av et par ganger om dagen.
Jeg gleder meg til hva som venter. Om snaue to uker skal vi til New York (!) og jeg har ikke tenkt å la det gå forbi meg på samme måte som jeg gikk glipp av turneen for noen uker siden. Det blir Broadway og mye fantastisk, og jeg får skrape sammen noe penger for å gi min indre shopaholiker litt løse tøyler. He-he.

           Som du skjønner, masse å glede seg til. Men jeg trenger å være streng med meg selv, for jeg vet hvor lett det er å falle tilbake til gamle vaner, selv uten å være klar over det. Akk, jeg dropper å ta smør i dag, det gjør ikke så mye uansett. Jo, alle slike små “det er ikke så farlig” er nettopp det- Farlig. Jeg skal holde meg til det jeg har lært, det jeg har fått påfyll av de siste ukene, for det, og bare det, vil gjøre at både jeg og kroppen min har det bra. Jeg vil ha det bra.
Regelen for å klare meg nå er enkel:
Egenfokus.......

3 kommentarer:

  1. Så lenge du klarer å holde fokuset der du skal,så skal det nok gå bra :) Du har jo med deg mange nyttige verktøy som du har lært,det gjelder bare å klare å holde fast ved dem når det gjelder.

    Lucky you som skal til New York :D

    SvarSlett
  2. så godt å høre at du har ståpåvilje! høres ut som det var veldig positivt at du fikk dra tilbake til bakketun, bare det å komme seg ut i det virkelige liv, og ikke bare se de fire sykehusveggene. og at det ga deg mye motivasjon, og herlig å ha en NY tur å jobbe seg fram til! heier på deg :D

    SvarSlett
  3. Dette klarer du Anne.
    Stå på!

    SvarSlett