søndag 3. juli 2011

1. Hvem er jeg, og hvem vil jeg være

Jeg er Anne, jeg vil være meg selv.

Det er ikke så lenge siden jeg for første gang begynte å oppdage henne, jenta som heter Anne. Lenge visste jeg ikke hva jeg skulle, hvor jeg skulle gjøre av meg, og hvem jeg égentlig var. For meg var ikke anoreksien en diagnose, men Anorexia ble mitt jeg. Sterk preget av sykdommen er det lett å glemme at det faktisk ikke er du selv som lever livet ditt, men at dine problemer styrer deg i alle mulige retninger, om du så vil det eller ei.

Jeg trodde jeg var stakkarslig, verdiløs og i veien- der hadde du meg.

Av og til trenger man en real “Eye-opener” for å se bedre. Lese mellom linjene, ikke tro på det man ser ved første blikket. Jeg trengte god tid og mye hjelp til å finne meg selv (åh, som jeg hater klisjéer!), men nå som sykdommen ikke er så dominerende lenger vet jeg at jeg er alt annet enn stakkarslig, verdiløs eller i veien.

Jeg er Anne, og jeg betyr like mye som alle andre.
Hverken mer, eller mindre.

Det er henne jeg vil være.

3 kommentarer:

  1. Og det er Anne vi vil ha!! <3
    Kjempebra skrevet, vennen.

    Klemme på <3

    SvarSlett
  2. SV: Hei! Er i Nordfjordeid i Sogn og Fjordane. Ca. 8 timer med bil om man er noe heldig med ferjene....

    SvarSlett
  3. Nettopp,du er Anne,og du er verdt akkurat like masse som alle andre :D

    <3

    SvarSlett