tirsdag 12. juli 2011

10a. Hvordan ser en vanlig hverdag ut for meg?

Del B følger når jeg har etablert meg i Sør Trøndelag om en drøy måned, og når skolen + alt annet har startet opp. Ferietiden er veldig ulik skolehverdagen.
Hverdagen for meg mens jeg oppholder meg i Haugesund hos x begynner som regel nokså tidlig. Når mannen i huset står opp klokka 05:30 for å gå på jobb, pleier jeg å våkne selv, og da spiser jeg min halve frokost sammen med ham. Matpakkesmøring skjer også før klokka rekker å passere 6, og en halv time senere kan jeg, om jeg vil, legge meg igjen. Zzzz..
siden søvnen er så dårlig for tiden sover jeg nokså sent, noe som betyr at jeg holder siesta opp til to ganger, midt på lyse dagen. He he. Døgnritmen er ganske lik hver dag, men den er litt uvanlig i det siste. Satser på å ha litt bedre rutiner når ferien er over.
Del to av frokosten tar jeg meg gooood tid til. Setter på kaffe, lager en fargerik tallerken og finner fram en film dersom jeg ikke orker TVprogram som God morgen Norge. Avisa dukker også opp noen ganger.
På hverdagene prøver jeg å komme meg til treningssenteret èn gang om dagen, hvor jeg trener nokså variert. Den ene dagen er jeg der halv 9, og rekker og strekker til Yogaøvelser. Andre ganger trener jeg ikke før ètter middagen, og da står det ting som Zumba eller step/stram opp på programmet. Også har jeg mitt eget styrketrenings program som gjennomføres 2 ganger i uka, som anbefalt (trenges for å oppnå forskjell).
Fika-tid er, som alltid, klokka 14.00, og den spises eller drikkes ofte på Oasen.
Det er jeg som lager middagen til meg og x, for jeg holder meg fortsatt til Capio-tiden, halv fem, og x jobber jo. Så jeg handler mat noen dager, lager middag, spiser middag, og slapper for det meste av med episoder av House, hamsteren Pesto, eller annet.
Kveldsmaten igjen, og den er det vel ikke så mye å si om.
Ikke veldig spennende, men helt okei for min del.
Trene litt, hvile litt.
Bare nyte dagene.

2 kommentarer:

  1. Hei! Lurer på et par ting angående fhs. Jeg skal på fhs til høsten, men gruer meg veldig til dette med maten. Er veldig avhengig av "mine" matvarer. Det er spesielt middagene jeg gruer meg til. Er ikke særlig glad i eks. kjøtt med masse saus eller blandinger og farser med masse forskjellig, så lurer litt på hvordan dette skal gå. Hva slags middager hadde dere på Bakketun? Er det mulighet for å få havrgrøt til frokost? Litt sære spørsmål, men håper du kan svare. Gleder meg masse, men er nesten så jeg ikke får lyst til å dra på grunn av maten.

    SvarSlett
  2. Hei N,

    Jeg kjenner til dette. Hadde lignende følelser selv.

    På Bakketun var det slik at middagen var sånn typisk norsk "sykehus" mat- sånn som jeg mislikte så s terkt, og som jeg kan forstå du også kan synes er vanskelig å få i seg. Ingen grunn til beskymring, vel å merke. Det er bare å snakke med kjøkkenpersonalet og fortelle at du ikke klarer både det ene og det andre, så får du tilrettelagt det akkurat slik du ønsker. De er veldig enkle på dette her- det er mange som har begrensninger, er vegetarianere, allergikere eller som deg- sliter med en spiseforstyrrelse. På Bakketun laget de havregrøt til frokost de første ukene, men så sluttet de: Da fikk jeg panikk, men sa til kjøkkenpers. at jeg MÅTTE ha min daglige porsjon med grøt, så de kunne jeg lage selv, ellers så ville de kjøpe porsjonsposer også ;-) Veldig bra løsning- det gikk kjempe fint for min del.

    Dette klarer du nok. GLED deg til et knall fint skoleår med mye moro og personlig utvikling :-)

    SvarSlett