mandag 4. juli 2011

3- Gleder

Så kom vi til det tredje spørsmålet. Mange har spurt meg om hva som gir meg gleder i hverdagen, hvordan jeg finner motivasjonen når det ser mørkt ut, og rett og slett hva jeg liker å fylle fritiden min med.
Så, jeg er en mega-dyrelsker, for å nevne noe. Katter kan få meg til å gråte gledestårer, og min høne rører meg dypt ned til hjerteroten når den hopper på fanget mitt etter å ha ropt på henne.
Venner og familie sprer glede. Min kjæreste, foreldre og søstre, og venner. Ekstra glede finnes det i å ha noen å le sammen med. For å kjenne glede trenger et menneske medmennesker.
Ellers så er skriving noe jeg får mye glede ut av. Å sette ord på ting, få fine kommentarer fra mine faste lesere på bloggen, og ikke minst å høre at man er en inspirasjon for andre- da blir jeg oppriktig glad.

Men for tiden er det treningssenteret som gir meg størst glede av alt. Endorfiner til tusen når jeg hopper og strekker mens svettet renner- Å bruke kroppen på en positiv måte er noe jeg lenge har savnet, og det gleder meg så ufattelig mye at jeg klarer det igjen. Jeg smiler av det i skrivende stund. Trening er en real gledesbombe når det ikke misbrukes :-)
Glede kan man også kjenne over en brødskive med smør og gulost, når det er et stort steg til normale matvaner. Glede er å mestre, å smile, og å leve.
Og for de som ikke har et problematisk forhold til en smurt skive-
det er mye annet å glede seg over, hø hø.

2 kommentarer:

  1. De små gledene kan være store gleder,bare man husker på å tenke over dem :)
    Fint at du gleder deg over de tingene du har,og de tingene du mestrer :D

    <3

    SvarSlett
  2. Det stemmer det. Hva skulle man gjort uten små lysglimt i hverdagen?

    SvarSlett