tirsdag 19. juli 2011

Oh, happy da-aaay

Mmmm, så utrolig deilig det kan være å sove en liten time midt på lyse dagen (eller vent, det er jo mørkt og grått ute. Hva er juli uten sol, sier jeg bare). Det var egentlig litt godt å stå opp halv seks i dag. Jeg spiste en porsjon havregrøt og drakk grønn te, og tok fram boken Eat Pray Love- tidenes mest fantastiske og inspirerende bok! En time med Yoga et par timer senere, og kroppen hadde det som best. Men når dagen starter så tidlig er det ikke dumt å unne seg en time med søvn på dagen. Det er tross alt sommerferie, sant?
Når det gjelder dette med “sommerferie” så vet jeg ikke helt. Regnskyene og våte paraplyer gjør meg en smule deprimert når kalenderen sier det er medio juli, og jeg krysser virkelig fingrene for at Trondheim gir oss en varm høst men mye sol..
Jeg var forresten på trening i går, kondisjon og styrke. Har jeg fortalt at jeg de siste par ukene har kjent at energien plutselig takket for seg og at A ble B-menneske med tykk B? Vel, jeg kjente det igjen i går. Små stjerner prikket i øynene mine, kvalmen gjorde meg uvell, og jeg hadde dotter i ørene. Jeg roet ned resten av timen, hoppet over siste del av kondisjonstreningen fordi jeg gjør så godt jeg kan for å behandle min kropp som den fortjener. Å trene er ikke bra når man er svimmel.
Jeg gikk til min personlige trener og tenkte kanskje at hun visste hva det kunne være (var så heldig at hun hadde denne timen i går). Hun spurte om jeg hadde spist godt, noe jeg svarte JA på, og det var sant. Så lurte hun på væskebalansen, noe som også var i orden. Så da hun til slutt spurte om jeg har vært plaget av dotter i ørene visste hun å fortelle meg at det er JERNMANGEL jeg har.  “Dotter i ørene er et typisk tegn”, sa hun, og skrev ned hva jeg kunne ta for å rette opp i dette. Nå tar jeg altså Floradix ved frokost og kvelds, og jeg håper det hjelper. Tenk så deilig å ikke kjenne meg så sliten lenger. Wihooo.
For dere som lurer: Jernmangelen skyldes ikke for lav inntak av mat. Jeg spiser godt, selv om matlysten forlater meg til tider, og vekten holder jeg pent stabil denne gangen. Dessuten har jeg etter mye prøving av forskjellige typer hudkrem, kløe og irritert og flassende hud, endelig funnet en løsning! TRAN og A-creme (fra Sunkost). Hipp hurra! Omega-3 fettsyrer er i tillegg til mye annet også bra for huden, og etter jeg hadde tatt det i noen dager forsvant plutselig meste parten av det vonde eksemet i ansiktet mitt..!
Jeg har det faktisk fint i kroppen min også,
sett bort ifra at jeg trenger mer søvn en normalt ;-)

 

1 kommentar:

  1. Husker jeg leste Eat, Pray, Love da jeg var innlagt på haukeland, i hviletidene. Vertfall da når angsten ikke var for ille. Bra bok, morsom :) Kos deg!

    SvarSlett