søndag 31. juli 2011

Svar på spørsmål, del 1

- Skal du gå i fakkeltog?Nei, jeg gikk dessverre ikke. Men jeg var der i tankene!
- Hvordan fungerer maten nå?Maten går egentlig veldig bra for tiden. Husker ikke sist det gikk så fint og uten anorektiske tanker/handlinger. Etter det gikk bra en god stund, og jeg hadde begynt med trening, sluttet jeg å spise kjøtt av et dypt ønske om å bli vegetarianer- dette fungerer veldig bra så langt.
- Klarer du, til en viss grad, å godta kroppen etter dens vektoppgang?Joaaneidaaa,joda. Det har sine dager, denne kroppshaten, men alt i alt takler jeg kiloene nokså bra nå. Jeg har mistet den ekstreme trangen til å gå ned i vekt, og det er jo veldig veldig bra. Jeg har fortsatt litt problemer med å holde tanker som “jeg er tjukk” fra å passere hodet mitt, men så lenge jeg ikke lar sånne tanker styre meg er det vel greit. Jeg føler meg bedre i min kropp enn noen gang før, så jeg tenker at jeg etterhvert klarer å godta at dette faktisk er kroppen jeg må leve med for resten av mitt liv. Kroppen er fornøyd, og jeg er på god vei til å bli det selv også.
- Hvilken musikk liker du?Hah, jeg hører egentlig på alt mulig. Pop, rock, hiphop, klassisk--- Men for tiden går det mest i Adele sine sanger og litt sånt.
- Hva er din favorittfarge?Det må være lilla, og litt blå til tider.
-Liker du å lese?Ja! Jeg pleide å være en ordentlig lesehest, men med sykdommen forsvant konsentrasjonen. Jeg gleder meg til den dagen jeg kan sitte i sofaen med et pled rundt meg, for å så sitte der og lese hele helgen.
-Har du badet i sommer?Det har jeg ikke. Jeg har fortsatt problemer med å vise kroppen min i bikini: om så ikke pga hva andre måtte tenke, for min egen del. Kanskje til neste år. Dessuten, været har ikke vært bra nok til å hoppe i sjøen heller, så..
- Hvilken sjokolade liker du best?Å, jeg elsker sjokolade! Hvem gjør ikke? Akkurat nå er jeg blitt hekta på økologisk og veganvennlig mintsjokolade fra Plamil. Den er kjempe god (og jeg får ikke slike grusomme blodsukkerfall etter noen biter heller. Man klarer faktisk å stoppe før kvalmen kommer, haha)!

- Skriver du dagbok?Det har jeg gjort siden jeg var en liten jente. Ikke bare slike bøker med lås på, men jeg skrev på det meste jeg kom over. Jeg trengte/trenger alltid å skrive ned det som måtte dukke opp i hodet mitt, når som helst.
- Hvilke fag liker du best?Det pleide vel alltid å være gymtimene, men jeg liker litt matte og historie også. Er ganske glad i å gå på skole, og gleder meg til å bli skolejente igjen til høst!
(Spørsmål: Laila)

10 kommentarer:

  1. Takk for gode og utfyllende svar :)
    Det er godt å høre at du ikke har de tankene om å gå ned i vekt,og at du så godt du kan nåværende tidspunt å godta kroppen som den er. Det vil nok bli enda bedre med tiden å akseptere at sånn er det bare,det er tross alt bare en kropp,den må ha litt kjøtt på beina,og mat i magen for å fungere. Gawd,matte...det var det eneste faget jeg virkelig ikke fikk til..Jeg tror det blir godt for deg å begynne på skolen igjen :) Et nytt og spennende skoleår.

    <3

    SvarSlett
  2. Takk for gode og utfyllende svar :)
    Det er godt å høre at du ikke har de tankene om å gå ned i vekt,og at du så godt du kan nåværende tidspunt å godta kroppen som den er. Det vil nok bli enda bedre med tiden å akseptere at sånn er det bare,det er tross alt bare en kropp,den må ha litt kjøtt på beina,og mat i magen for å fungere. Gawd,matte...det var det eneste faget jeg virkelig ikke fikk til..Jeg tror det blir godt for deg å begynne på skolen igjen :) Et nytt og spennende skoleår.

    <3

    SvarSlett
  3. Hei Ann! Luister jij nou ook net zo veel naar adele de laatste tijd als ik!?

    Toevallig zeg... ;P <3

    SvarSlett
  4. Lotte: Ja! Heb veel liedjes van haar op mijn mp3 :-)

    SvarSlett
  5. :) Wanneer zie ik je weer? en trouwens.. m'n computer ging weer gek doen dus kan ik misschien sims lenen? <3

    Klem

    SvarSlett
  6. Lotte: Ik kom volgende week zondag naar huis, samen met Thore <3 Sims mag jeg natuurlijk lenen. Is het leuk in Polen?

    Kus

    SvarSlett
  7. Leuk! <3 Ja, ik heb een deel foto's genomen met m'n mobiel die ik na dat ik thuis kom een keer op facebook leg ;) zijn naar een soort van licht-/fonteinenshow gekeken, heel leuk! :D Luister naar set fire o the rain (van adele natuurlijk) minstens 2 keer per dag, nu ook :P en someone like you kan ik een deel van op piano (op mijn eigen manier, maar klinkt wel het zelfde)en die heb ik best veel gespeeld voor dat we op vakantie gingen :) <3
    Ik zie jullie op zondag wel! ;D

    Kus

    SvarSlett
  8. Ah, leuk leuk :-) Ja, die liedjes luister ik ook het meest, hihi.

    <3

    SvarSlett