torsdag 11. august 2011

Flyttefeber og annen vissvass

Til å begynne med vil jeg skrike ut at jeg har kommet over en stor frykt.
Bikiniskrekken
Jeg kan ærlig talt ikke huske siste gang jeg våget meg inn i vannet, påkledd i bikini. Det vil si, ikke uten å gjemme mine store lår, godt pakket vekk i en shorts som rekker ned til knærne. Faktisk så har jeg ikke badet på to år, i det hele tatt. Det har lenge, lenge vært en for stor påkjenning for spiseforstyrrelsen, både før, under og etter. Skummelt nok å bade med en x antall kilo undervekt, men tenk deg hvor fryktelig umulig det føltes som normalvektig.
Men i går hoppet jeg i det
x sine søstre spurte om jeg ble med de til svømmehallen dagen før, og jeg så det som en god mulighet til å tøye mine egne grenser atter litt til- og dermed gikk jeg til Cubus for å kjøpe meg en svart bikini. Ikke med en shorts i str. XXL, men en feminin og vanlig bikini i riktig størrelse.
Gjett hva?
Det var faktisk ikke så grusomt som hodet skulle ha det til heller. Da jeg først sto i bikini ved vannkanten var jeg en smule skeptisk, men den følelsen forsvant fort da to små jentehender tok tak i meg og dro meg med til rusjebanen.
Jeg tror jeg har kommet over et stort hinder, og jeg er stolt.

Ellers så står soverommet fullpakket med esker, søppelsekker og annet rot. Flyttedagen nærmer seg virkelig nå, og jeg skulle ønske vi kunne dra nå med det samme. Jeg er spent, meget spent. For drøye to timer siden fikk jeg endelig svar fra skolen i Trondheim, og jeg har kommet inn på tredje året med allmenfaglig påbygging. Jippi!
x sin morfar og mormor skal kjøre oss til Lillehammer, tidlig på søndag. Jeg har avbestilt bussbilletten, og det er en stor lettelse. Reising er fortsatt en påkjenning for både angsten og all styr med matpakke, etc. Dessuten har bagasjen blitt todobblet, og det er lite morsomt å bære på en gigantisk koffert, samt hamster i bur, symaskin og to ryggsekker. Ha ha ha.
Bilkjøring synes jeg bare er deilig. Pute, dyne og en bok.. ja da.
Nå er det middagslaging som står på planen.
Au revoir.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med vel overkommet hinder, all grunn til å være stolt da ja:)
    Og masse lykke til med skolen:)

    SvarSlett
  2. Yay!!! Liker :D

    Blir spennende med flyttingen da,om du ikke er så altfor hektisk til uka,så kan vi kanskje få til en kaffe eller no? Jeg skal på intervju på tirsdag vettu,men det kan vi eventuelt ta på face da.

    <3

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Hipp hurra for deg! :D God tur til Trondheim, vennen <3

    SvarSlett
  5. Jippi, jippi, yeay, yeay! :D

    grattis, babe! ;)

    SvarSlett
  6. Urelatert spørsmål, men.

    Er du vegeterianer - eller veganer, nå?
    Hva gjør du med næringsdrikker, hvis du fortsatt tar de? (Melk, fiskeolje...)

    Takk hvis du svarer!

    SvarSlett
  7. Hvordan skal jeg få sagt det bra nok? Jeg er så utrolig glad på dine vegne, så utrolig glad! Tenk i så mange år har du kviet deg for dette og nå kunne du gjøre det! Fantastisk. her ser man virkelig stegene du har gått! Gratulerer <3

    SvarSlett