mandag 1. august 2011

Svar på spørsmål, del 2

- Har du noe musikkforslag til meg?Sorry, Marthe. Jeg er den personen som selv spør alle om det samme.
- Hvilke blader leser du?Jeg leser egentlig ingen spesielle blader. For min del står det alt for mye “ned i vekt på 1,2,3” i de fleste kvinneblader. Plot er et blad som jeg synes er en av de bedre når det gjelder reportasjer, men jeg leser det mest på venterommet hos legen eller når jeg må ta tog/buss i mange timer.
- Hva liker du å gjøre?Jeg liker å gå tur i naturen, men ikke alene, da får jeg dessverre angst. Bøker står i min topp tre, og gode filmer likeså. Ellers er jeg er egentlig nokså kreativ, men det har blitt litt lite tegning/maling/strikking m.m. i det siste. Kanskje på tide å bruke litt mer av fritiden på hobbier som dette..?
- Hvor langt føler du selv du er kommet i prosessen for å bli frisk?Godt spørsmål, Nadia ,men vanskelig å svare på. Jeg har tidligere nevnt at veien ut av spiseforstyrrelsen oppleves som en helvetes lang berg- og dalbane. Jeg er kommet langt, det er noe jeg kan si med hånden på hjertet, men jeg har enda en vei å gå. Jeg kalte meg frisk her om dagen, helt ute av det blå, men det var på en god dag. På litt mindre dager opplever man er en ikke er helt i mål likevel, og derfor kan jeg bare si dette: Jeg er kommet veldig langt, men det gjenstår denne siste fjelltoppen kalt “aksept” som jeg ikke har bestiget riktig enda.
- Hva er det beste du vet av mat?Haha, jeg er faktisk en matmoms til tusen! Det er nesten ingen ting jeg ikke liker, og jeg er veldig glad i å prøve/lage nye ting. Herr kjæreste sier at han i hele sitt liv aldri har smakt så mye mat som etter han ble kjent med meg. Jeg har ingen favoritt retter.
- Er det matvarer som fortsatt går innenfor anoreksiens “forbudt kategori”?Ikke egentlig, jeg spiser all slags mat igjen, men det er så klart visse ting som får hodet til å tenke visse destruktive tanker: Viktigst er at jeg ikke lar de ha noe innvirkning.
- Hvordan har du det per dags dato?Braabraaaaa. Bedre enn noen gang før :-)
- Hva skal du gjøre til høsten?Jeg skal flytte sammen med x. om to uker. Vi skal bo i Trondheim, hvor jeg skal gå siste året på videregående (om jeg har fått studieplass- de er så treige!). Skolejente altså.

2 kommentarer:

  1. det gleder meg sånn å høre at du har det bedre enn noen gang før! og hoi for noen herlige planer du har til høsten da :D hvilken skole søkte du på? unner deg alle de gode dagene! inspirerende å se at du greier deg så bra tross for sf som aldri gir helt taket :)

    SvarSlett
  2. KEA: Takk :) Jeg er søkt på Lukas videregående skole i Tromdheim (vikhammer). Planen er påbyggingsåret til studiekompetanse

    SvarSlett