onsdag 28. september 2011

Hvor er biblioteket?

Jeg overrasker meg selv stadig vekk. Hvordan i alle dager klarte jeg å ende opp på feil side av byen da jeg skulle gå til biblioteket i dag? Jeg vet jo så utrolig godt hvor den ligger! Neida, Anne eier ikke retningsans. Overraskende nok kom jeg fram etter en femtitre minutters tid.

La oss skylde på at jeg ikke er i form.

Ikke i form, som i hodepine, øreverk og kaldsvette. Fantastisk at dette viruset har bodd i meg i over fem uker. Fem uker sier jeg bare! Jeg kjenner også denne kjente, farlige kriblingen i magen igjen. Er det frøken Angst og herr Monster som holder hender, drar hverandre til overflaten? Klamrer de seg til luftrøret mitt, så jeg kjenner følelsen av denne tunge pusten når jeg ligger utslitt i senga om kvelden? Tanken om å kunne oppleve en mulig tilbakefall frister lite. For ett år siden, sånn mellom høst og vinter, gikk den gode følelsen av å leve litt i dvale. Jeg ble sliten, trukket fram og tilbake av spiseforstyrrelses krefter. Tappet for egen styrke. Tjohei, Capio.

Jeg vil ikke dit igjen. Ikke skal jeg heller. Jeg skal stå i det, om det så skal gå ut over skolegangen min. Fraværet pga sykdom beskymrer meg, men om jeg trenger å dra hjem midt i skoledagen, så skal jeg det. Jeg kjenner min kropp, og vet at hvis jeg presser den for mye, så tåler den mindre og mindre. Ikke noe jeg har bruk for. Bli kvitt viruset, så skal jeg fokusere på å gjøre noe med fraværet på skolen.

Jeg gjør nå hvert fall leksene mine..
Har fått igjen tre bra karakterer..
Klarer sånn passe greit å følge med..

Basta med den saken.

Puh.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes, helt oppriktig, at du er kjempeflink, Anne <3 Ikke ha dårlig samvittighet for å sette helsen som førsteprioritet. Uten den i god behold, kommer man uansett ingen vei.

    GOD BEDRING <3

    SvarSlett
  2. du kunne gått deg vill i en busk :P


    <3 T

    SvarSlett