søndag 9. oktober 2011

Plutselig lå det nærmere 10cm snø i hagen

Som sagt- jeg er hjemme i Lillehammer.
Og i Lillehammer er det som om det skulle vært i midten av november.
                   
                                   SNØ!!

NÅ, misforstå meg rett. Snø er fint, nydelig. Sjarmerende og koselig. Men kulden---- NO THANKS. Jeg er som en frossenpinne fra før av, og når gradestokken vipper under null går jeg helst med lue inne i huset. Lue, varmeflaske, skjerf og teppe, vel å nevne. Fint for mine foreldre også, som ikke har skiftet bilen til vinterdekk enda!
Hjemme er det litt deilig å være, selv om det har sine gamle vanlige ulemper også. I huset med familien kan være vanskelig til tider. Sikkert min egen skyld mesteparten av tiden, men uansett. Ansvar som matlaging, handling og rengjøring er ikke mitt i dette huset, og det er derfor jeg kom, blandt annet. Jeg håper T har det bra i Trondheim også.
Jeg kjenner på kropp og sjel at jeg ikke er vant til å slappe av. Eller, å gi meg selv LOV til å ta livet med ro. Jeg går fram og tilbake som en isbjørn når jeg ikke har noe å finne på. Kanskje jeg skal ta fram et stort puslespill på 1500-2000 brikker? Bra tidsfordriv. Det er som et lite arr etter sykdomsperioden min- tvangshandlinger og tvangstanker sitter som spikret fast, og det hender at jeg begynner å tvile på dens forsvinning. Må alltid vær opptatt- kan ikke sitte stille.
Virker som kattungene lider av samme greie. Herremin, de er som noen små energibomber!

Herr Homer i sofaen, her. Enn så lenge.

4 kommentarer:

  1. Er visst flere enn meg som er sånn frossenpinne som blir inne med teppe, tøfler, skjerf osv. Brrrr....

    SvarSlett
  2. Oiii.. Jeg bor jo i Gjøvik, men her er det ikke snø, men Lillehammer ligger jo litt høyere, jeg skal til Lillehammer i morgen, håper det ikke er snø der da! :-) Det er litt tidlig synes jeg..

    SvarSlett
  3. Stemmer det, du har flyttet? Bor i Roterud, så er jo enda høyere ;-) Snødd hele dagen, nærmer seg vel 20 cm nå. Syyykt.

    SvarSlett
  4. Håper vinteren lar vente på seg her assa, kommer til å fryse fast...brr..

    <3

    SvarSlett