tirsdag 29. november 2011

Med hodet under vann

Dag to av fire pakke- og flyttedager er over. Herregud, kommer uka virkelig til å gå forbi til slutt?(…)

Opp i alle kaotiske timer med støv, esker, vasking, pakking, enda mer støv.. kommer også matproblematikken. Det er tøft å få i seg nok næring når det såvidt finnes tid til å puste. Det er som å svømme under vann. Holde pusten og håpe på å kunne finne veien opp til frisk luft. Jeg må svømme, holde pusten, selv om jeg har gått tom for oksygen for lengst. Bare to dager til. To dager, og så kommer jeg til overflaten igjen.

Jeg er sliten. Ødelagt. Har ingen krefter, og lever på en skygge av kunstig energi. Jeg har ingen peiling på hvordan jeg klarer å holde hverdagene gåen. Fatter ikke hvordan mine ben klarer å bære min litt for lave vekt. Min kropp.

Kroppen som skriker etter et ordentlig måltid. Ikke bare micro-stekte poteter og næringsdrikker. Samt avhengighetsskapende, lykkesekunder når jeg gir min sultne kropp en sjokoladebolle fra 7-eleven. Jeg vet at jeg får i meg for lite. Men akkurat nå er målet å komme meg gjennom denne uken, og sørge for at vekten ikke tipper mer ned. Så lenge jeg, bare i noen dager til, klarer å ligge stabilt, så får det være greit for denne gangen.

Jeg kan ikke trylle.

Bare sove meg gjennom denne natten, slik at det er onsdag når jeg åpner øynene. Onsdagen som er min siste pakke-inn-dag, som kommer før pakke-ut-torsdagen.

Ja, jeg skal sove nå…

Sove, og se The good wife på DVD.

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, så det er ikke bare jeg som har oppdaget "the ggod wife" ?
    :)
    Kjenner igjen følelsen, skulle så utrolig gjerne ha gjort noe, men jeg kommer liksom ikke på noe!
    Bare pust, ta hvert minutt som det kommer, så kan heller du og kjæresten feire med et "innflyttingsmåltid" når torsdagen er der!
    Masse lykke til!

    Gode klemmer på din vei

    SvarSlett
  2. Når man har det hektisk og er stresset så er det lett å glemme maten oppi det hele, hvertfall når man i tillegg sliter med matproblematikken...Hang in there Anne <3

    SvarSlett