tirsdag 6. desember 2011

En tid jeg aldri i livet vil eller skal tilbake til !

Livet går ikke over roser.
Denne krangelen må ha vært årets verste.
Jeg spiser ikke. Mamma sint. Pappa sint.
Jeg får kjeft
Gråter
Mamma hysterisk
"du vil dø"
"faen hvor er du med hodet ditt"
"At du er syk gir deg ikke lov å kaste Go'morgen yoghurten på gulvet!
"Du gir meg 10 kroner tilbake"
Whaaaam, enda en ødelagt Go'morgen.
"20 kroner!""Vi takler deg ikke lenger. Innleggelse!"
Gråt
Skriking.
"Du prøver ikke godt nok"
"Du ødelegge livet ditt!"
Jeg blir tatt i begge mine ører
"Drittunge! Skjønner du ingenting?!"Skriking
gråt
Pappa forholdsvis rolig
..sier jeg må ringe psykologen
og min kjære nederlandske vennine får ikke lov å komme på torsdag!
banning. Mere gråt og skiking
Jeg ringer psykologen. Hysterisk
Yoghurt over hele soverommet
"Slutt å være så Tåpelig!"Mamma sint
Pappa stille
Hunden piper
Jeg gråter
og skriker
og holder snart på å svime av
Mamma fortsetter å kjefte
"Du ødelegger hele fremtiden"
"Du hater meg"
"Du er dum. Den dummeste av de dumme"
"Bli innlagt? Det vil du ikke"
Jo det vil jeg! Vekk her ifra!
"Bli innlagt med alle gale folk!?"De er ikke gale! Er jeg gal?!
Psykologen snakket med pappa
Jeg kjefter og forklarer i det samme
Jeg prøver! Jeg er sliten! Det hár ikke gitt opp!!!!
Jeg har ikke sluttet å kjempe!
Er de blinde?!
Jeg gjør ikke annet enn å kjempe!
Livet er en jævla KAMP!
Jeg snakker med psykologen igjen
Hun ringer tilbake i morgen
Rommet er vasket
Ting har roet seg
Litt
Straks er det middag
Jippi..
Jeg svever mellom livet og helvetet
Eller kanskje jeg lever i helvetet
Ja, helvete
Aner ikke hva som vil skje fremover
Innleggelse?
Mamma synes det ikke blir noe av det
Er jeg ikke gal?
Kommer vennina mi denne langhelgen?
Mange spørsmål
Store størsmålstegn
Skole og jobb i morgen?
Og på onsdag?
Hva med maten?
Lar de meg dra?
Slippe unna?
Jeg må vaske håret
Lukter jordbær yoghurt
Kalorier i håret!
Kalorier overalt!
Nå er hodet tomt
Brukt opp alle ord
kjeftet. Spredd helvetet i hele huset
Nå er det mat
Wish me luck?
Jeg skál spise
Helvete
----------------

NB: I mine foreldres forsvar, så er ordene sagt i forferdelig tilstand, og ikke nødvendigvis ment bokstavelig. Nå, i etterkant, kan jeg forstå deres store frustrasjon og oppgitthet over å se deres eldste barn behandle seg selv på denne grusomme måten. Pappa og mamma, takk for at dere gjorde deres beste og var der for meg, på tross av mitt forferdelige oppførsel. Jeg er glad i dere.

3 kommentarer:

  1. Huff :( trist å lese.

    SF splitter virkelig familier. Men slik som jeg så kom vi i et enda nærere forhold da jeg var i behandling og de støttet meg.

    Mange samtaler.. "du kan ikke holde på slik".
    Pappa kunne heve røsten sin kraftig om jeg ikke spiste frokost "du tar med deg den yoghurten der!!!".

    SF dekker over personligheten.

    Glad for at du ikke er der :))

    SvarSlett
  2. Legger igjen masse masse klemmer til deg lille venn <3 Hang in there.

    SvarSlett
  3. Jeg får tårer i øynene..
    Jeg har aldri i verden taklet dette..
    du er en tøff jente!
    husk det !
    alt årner seg !
    jeg er alltid med deg!

    SvarSlett