søndag 11. desember 2011

Ingen andre kan gi deg fred enn du selv

Da kom søndagen også til Østmarka. Sitter med en litt bedre og friskere følelse etter å ha gått ut en runde med kontaktpersonen min her. Frisk luft gjør faktisk underverker.

Etter gårsdagens (nattens) tøffe stunder har jeg i hvert fall fått fram at jeg trenger et ekstra spark i baken for å ikke gi anorektisk tenkning noe rom til å styre meg i feil retning. Frokosten var dog ikke så stor, men jeg spiste opp maten, og det uten å få angst. Det var godt.
Nederlaget (det er slik det føles, virkelig!) av å ha gått ned i vekt igjen, den er bitter. Jeg har nå ikke veid meg på en uke, og ser på meg selv i speilet med en vemmelig følelse om at jeg muligens kan ha mistet en kilo eller to under all psykisk og fysisk stress den siste uken. Dette gjør meg sint. Sint og skuffet, fordi det først og fremst bare er JEG som kan snu det.
Og jeg VIL at det skal snu. Jeg spiser og kjemper imot vonde følelser som herr Monster belaster meg med, og det er jammen ikke lett. Jeg er redd for å skuffe og beskymre min familie, mine foreldre. Selv om jeg er langt ifra der jeg var i mine mørkeste perioder, så er vekten likevel farlig nærme dype dalen. Tror jeg. Den store forskjellen er at jeg SER dette denne gangen. Jeg VIL snu situasjonen, og jeg VIL opp i vekt.
Det er bare å få det til.
Og heldigvis har jeg lykken med meg,
fordi jeg får faktisk hjelp igjen.
Jeg vil ikke at folk blir urolige og redde for min helse, fordi jeg har lovt meg selv at jeg aldri, ALDRI skal bli så syk igjen som jeg var i den tiden før Capio!
Det jeg ønsker meg i julegave i år:
FEM EKSTRA KILO OG EN POSE ENERGI!

9 kommentarer:

  1. Vi tenker på deg snuppa vår <3<3<3 Kom fort å stærkt tilbare ;)

    Jentene i VG3

    SvarSlett
  2. Jeg heier på deg. Kunne ønske jeg kunne banke monstre for deg, men får vel bare stå på sidelinja og heie på deg.
    Gleder meg til den seieren :)

    Er kjempe glad i deg flotte Anne <3

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  3. Takk Susanne! Håper det går bra med deg, og at vi kan treffes snart ;-)

    SvarSlett
  4. Stå på kjære!:) tenker masse på deg! klem fra Ingvild, iks.

    SvarSlett
  5. Jeg har tro på at du skal klare å snu, på at du skal få i deg mer næring og klare å gå opp de kiloene du trenger for å fungere. DU KAN!

    Ta vare på deg selv nå, og samle opp energi og krefter <3

    Klemmer

    SvarSlett
  6. Jeg håper at du får ønsket ditt oppfylt, hvertfall at du får noen av kiloene <3

    SvarSlett
  7. Hei kjære.

    Jeg kan se det jeg også.. Og nok en gang er vi i samme situasjon (creepy).. Vet du hva? Du sier "Det er bare å få det til", OG DU FÅR DET TIL!!! Du spiser og kjemper som du sier! Om kiloene ikke kommer like fort som du ønsker, så er du godt på vei! Er glad du får støtte rundt deg.

    Hang in there and keep fighting! Vi er flere som er med deg :) Lykke til med dagens måltider!

    God bedring klem!

    SvarSlett
  8. Du er tøff og sterk!!

    *mange klemmer*

    SvarSlett
  9. Det er tøft, men du er tøffere! Stå på vennen <3

    SvarSlett