lørdag 3. desember 2011

Lifehouse

Memories.
Perfect memories.

Da jeg i går kom over denne sangen igjen, ble jeg dratt med tilbake til den dagen jeg spilte denne jenta. Bakketun, drama-året på folkehøyskolen i Verdal. Tilbake til gymsalen.

Å stå der foran alle andre elever, som en forvirra jente, men kniv i hendene, fingeren i halsen, alkohol, penger. Problemer. Det var sterke minutter, om så ikke for de som så på, så var det i hvertfall det for meg. Sangen er noe som alltid har rørt meg. Det å kjenne seg igjen i noe sånt, og likevel spille denne lille hovedrollen.. For meg var det absolutt stolte minutter med følelsen av å mestre noe. Bare tanken på at jeg et halvt år tidligere ikke våget å stå på noe scene. Jeg hadde sceneskrekk til tusen.

Kanskje denne lille forestillingen var meningsløs for andre,
for meg var det noe stort, noe jeg ikke glemmer i nærmeste framtid.


// youtube.

2 kommentarer:

  1. Åh, så fantastisk den videoen var... :')

    SvarSlett
  2. Den forestillingen kommer jeg heller aldri til å glemme kjære Anne :) Du er fantastisk, jeg heier fortsatt på deg!

    SvarSlett