torsdag 19. januar 2012

En rekke unødvendigheter og matmas

En svært innholdsrik dag på mange måter.
1. Magesekken min er beriket med masse junkfood
2. Jeg har vært på skole og beriket hjernen med krig og konflikter
3. Yoga har gjort meg rik med kunnkap om meg selv: Jeg kan ikke puste
4. Impulsen, som til tider dukker opp fra ingensted, fikk meg til å forandre på noe
5. Nevnte jeg all mat?
Dagen begynte med søppel og endte med.. søppel. Boller, chips og pizza (eple fra tid til en annen) blir inntatt til og utenom alle måltider, sånn at tomme kalorier og ubrukelige, ekle ingredienser gjør at magen min protesterer. Den lager opprør som om tredje verdenskrigen har kommet til sin tur..
Pesto er den sunne spiseren av oss, og var så snill som hjalp meg med dagens frokost, bestående av Kesam, musli med nøtter, sitron, kanel og Sukrin.
   Hun søler dog unødvendig mye.
Når det gjelder frøken Pesto her; gullhamsteren min er ingen vanlig hamster (slik som ingen av mine husdyr noen gang har vært normale, men mer om det senere). Pesto kvekker nemlig. Kvakk kvakkkkkk, som en and. Denne unge damen vet hva hun vil, og der har jeg selv skylden, fordi hun får også samme hva hun måtte ønske seg. Kvakkkerdikvakk: Pesto vil ha mat. Kvakkkkk: Mer mat. Kvvvvaaaaakkk: Kos, eller løpe i ballen, eller(…) Bortskjemt er vel det riktige ordet. Det, og dessuten nesten like sta som eieren sin, noe som gjør at jeg ikke tør å si henne imot og gir henne alt hun ønsker. Hvis hun fortsetter slik riskerer hun diagnosen Tvangsspising. En ond sirkel dette her, folkens!
Navnet hennes burde vært Desperado
Men uansett. Etter at vi mer eller mindre hadde inntatt frokost, måtte stakkars liten inn i buret, og jeg (som vi synes enda mer synd på) dro min feite ræv på skolen. Ventende ved Torget trodde jeg etter 20 minutter at bussen hadde kjørt fra meg, og at skoledagen falt i dass. Men den gang ei. Bussen var forsinket, jeg prøvde å gå gjennom historieleksene i bussen, stille i hodet for såvidt jeg er klar over, og en gang framme falt jeg ned på en tilfeldig stol med ryggsekk fortsatt på. Slik ble jeg sittende 1 av de 2 undervisningstimene. 
  For å slenge med enda flere uviktigheter synes jeg at perioden rundt 1. verdenskrig er ganske interessante!
Inn i dette bildet kommer også noe frustrerende mental vissvass, men jeg kommer tilbake til det en annen dag.
På grunn av egenarbeid i norsken var jeg fri til å dra hjem før klokka var ti. Det kunne ikke vært senere. Jeg var stup trøtt. Men så fikk jeg plutselig denne kriblingen i magen igjen. Nei, det var ikke sult, nei det var ikke sjokoladebollene i opprør med magesyren. Dette er den gamle kjære jeg-trenger-forandring kriblingen! Dagens forandring? Fra brunette til påskekylling. Frisørsalongen. Jeg vet, jeg vet. Nå til dags går alt for mye av de ny arriverte pengene fra lånekassen og Nav til ubrukelige ting som chips og kaffe og andre uviktigheter som gjør meg blakk. Men det er verdt det, av og til. Dessuten skal mamma snart få litt av “lånet” igjen, det lover jeg kjære mamma! Da forsvinner den store skyldfølelsen av å ha et svært lån også, en vakker dag.

Men tilbake til håret.. PÅSKEKYLLINGEN!

Need I say more? Jeg kunne, tro det eller ei, skrevet et helt eget innlegg om frisørbesøket, men jeg skal spare dere for det. Av og til begynner jeg å ligne farlig mye på en Rosablogger, og det kan vi ikke ha noe av! Litt skremmende, ja.
Til syvende og sist har jeg vært på “Yogaflow”. Jeg elsker yoga, og hater å puste. Mer er det heller ikke å si om den saken. Long story short.

                                                    Takk for meg.
   

2 kommentarer:

  1. Haha, så herlig Pesto virker:D
    Du ble fin på håret!

    SvarSlett
  2. Men i alle, hvor går du på yoga hen?

    SvarSlett