torsdag 16. februar 2012

Courage and strenght.

Det er deilig å sitte med litt motivasjon igjen. Etter gårsdagens samarbeidsmøte har ting blitt litt mer oversiktlig, og vi kom blant annet fram til at jeg har en eksta uke her på dps. Neste fredag blir jeg skrevet ut, men da er det kanskje uansett på tide at jeg  kommer meg ut av boblen og gjør opp nye erfaringer i den skumle, store verden. Jeg skal også få litt ekstra støtte rundt meg. Kommunal støtte. Få litt orden og rutiner i hverdagen. Det gir en viss trygghet, selv om jeg først og fremst må klare meg selv. Jeg har jo min polikliniske behandler å gå til, en eller to ganger i uka, og en fastlege av og til.

Når det gjelder skole (hører du meg sukke??) har jeg bestemt meg for at det gir et for stort press å fortsette med alle fagene. Påbyggingsåret er tøft. Ikke veldig avansert faglig, men med mange timer og mye å lese. Når konsentrasjonen ikke er på topp, og ikke energinivået heller, så er det bedre å føle at man lykkes med en eller to fag, enn å prestere sånn passe OK på alt. Jeg makter ikke å slite meg ut for mye igjen, så- ett eller to fag dette året, og da får jeg heller forberede meg på enda et år med videregåendeskole til neste år. Helsa først...

Etter forrige ukes sammenbrudd begynner jeg nå langsomt men sikkert å komme meg på riktig spor igjen, og jeg føler meg riktig motivert til å fortsette denne fæle kampen mot meg selv nå. Litt indre styrke kommer alltid godt med på veien.

Dagens frokost er inntatt, og nå koser jeg meg med en velfortjent kopp kaffe.

2 kommentarer:

  1. Du er morgenfugl i dag, jo! Hehe :) jeg synes det er så godt at du ikke stresser med å få til alle fagene nå! Helt rett: helsa først! Velg de to du liker aller best og føler du har mest kontroll på nå, også kan du spare de andre ;)

    Ha en god torsdag <3

    SvarSlett