mandag 20. februar 2012

Går du til høyre, velger jeg venstre

Nei men, heisann! Hyggelig at du stikker innom. Igjen. Fantastisk at du kommer for å banke skiten ut av meg. Supert, rett og slett. Jeg har virkelig bruk for deg idag. Det er en ære at du velger meg, gang på gang. Jeg må være din #1 offer. Du hører meg ikke klage. Jeg bare sier. Hold min hånd og dra meg i alle mulige retninger. Jeg lar deg vise vei, selv om jeg vet at du villeder meg. Er det venstre jeg vil gå, tar du meg med til høyre. Du vet at jeg egentlig ikke tåler synet av deg, sant? At jeg gjennomskuer deg og vet du vil meg vondt. Jeg burde slippe taket, la deg gå din egen forbanna sti til mørket. Jeg har det bedre uten deg, så forferdelig mye bedre. Men så ser du på meg, med dine manipulerende dådyrøyne. Gjør alt for å overbevise meg. Hvisker med din sukkersøte stemme at du er min beste venn. Men du gir meg ingen trygghet, det har du gjort klart og tydelig i fortiden. Det er på tide å bryte mønstre. Nå.

Jeg må gå til venstre, tusle i mitt eget, ujevne terreng. Jeg kan ikke være din venn for resten av mitt liv. Jeg har latt deg plage meg i alt for mange år allerede. Ja, jeg synes det er på tide. Kanskje vi bare skal gå fra hverandre nå.. Gå din fordømte vei til høyre. Jeg har, beklagelig nok, ikke tenkt å følge deg denne gangen. I dag velger jeg å slippe din hånd. Jeg skal gå den turbulente veien av angst og utfordringer.

Ha det bra.




3 kommentarer: