onsdag 22. februar 2012

Herlige Herr Angst

En start på dagen, full av angst. Jeg våkner med hjertebank. Gjennomsvett og urolig. Tankekjøret er i full gang, selv om jeg så vidt har lukket opp øynene. På med klærne, vann i ansiktet. Av med klærne jeg nettopp tok på meg, og på med nye. Sånn fortsetter det en stund, helt til klokka blir kvart på ni og jeg må hente frokosten min. Jeg drøyer tiden, ser på tv, sjekker mail, tar den første brødskiva og fører den motvillig til munnen. Følelsen av ubehag vokser med minuttene, og jeg skifter klær atter en gang. Slik holder jeg på frem til halv ti, går på morgensamlingen, og fortsetter med klesbyttingen. Siste gang, og så får det være slutt på denne tvangshandlingen. Mer en nok skifting for dagen. Etter noen tårer, en god og lang klem av ei hyggelig medpasient, og en samtale med kontaktpersonen, er jeg litt roligere. Utslitt, men litt mindre anspent. Kroppen kjennes mørbanket og vil helst bare sove. 

Herlige Herr angst. Kan du dra deg til helvete?
På forhånd takk.
Mvh, Anne


1 kommentar:

  1. Føler virkelig med deg der må jeg si, angsten er virkelig fæl =/ Men vi klarer dette sammen, er her med og for deg hele veien vennen! <3

    SvarSlett