lørdag 18. februar 2012

Hurra for pizzakveld på DPS


Neida. 

Joda. Jeg hadde mannet meg opp. Forberedt meg på å spise pizza, uten å tenke tanker som "dette kommer til å være psykisk selvmord".  Jeg skulle være sosial og spise med de andre, prøve å nyte en god vegetarpizza fra Dollys. Men nada. "Vegetarpizzaen har vi dessverre glemt denne gangen". Nice!! Der gikk positiviteten, rett i dass. Jeg ble litt skuffet. Veldig skuffet, sånn innerst inne. Dette var jo dråpen. Hva skal jeg gjøre med optimisme, når jeg får høre at jeg bare kan plukke av kjøttbitene og spise med god samvittighet? Altså, er man vegetarianer av visse prinsipper (snakk bioindustri!), så blir det galt å spise rundt kjøttbitene. Synes nå jeg. Skal jeg liksom bare kaste deler av den stakkers kua som ligger på tallerken min, da? Nei. Uaktuelt.

Av og til hjelper det å være sta- det har jeg atter en gang forstått. Takk og pris for at jeg står for det jeg står. Nå er pizzaen på vei. Litt trist at min kostplan blir rotet til, men sånn kan det gå(...)

Vanskelig pasient. Jeg?

3 kommentarer:

  1. Nei, ikke vanskelig pasient. Vanskelig personale!

    Det skulle virkelig bare mangle. Du skal da ha like mye rett på tilsvarende mat du, som de andre?

    MVH Tidligere DPSpasient-på-ufrivillig-rett i koppen-diett ;)

    SvarSlett
  2. Du er da ikke håpløs. Altså mat må du jo få, og er du veggis, ja da skal du få veggis-mat!
    Jeg gikk jo hele forrige uke og fikk halve middagsporsjoner fordi det skjedde noe feil hele tiden med registreringen av mat. Gjett om det var irriterende: motivert for å spise, så får man ikke engang hel porsjon. Så satser på at det har ordnet seg til denne uken, vil jo opp i vekt. Håper du ellers hadde ei fin helg, var hyggelig å hilse på deg på fredagen :)

    SvarSlett
  3. Nei! jeg synes du var veldig flink jeg!
    Det lønner seg å mase. Prinsipper er prinsipper! Håper du klarte å spise opp pizzaen som kom da..eller vertfall LITT av den!

    mange klemmer

    SvarSlett