onsdag 1. februar 2012

Kulde, kaffe og annet vrøvl

Da var det onsdag igjen. Snart en uke siden jeg kom til dps-en! Tiden går fort, selv om dagene virker å aldri ta slutt. Jeg kjenner at jeg bruker alle mine krefter på å holde meg våken om dagen, jobbe med meg selv, og prøve å mestre angstanfallene. Det er en heltidsjobb. Ja, selv om jeg ikke gjør meg nyttig for noen andre. Jeg sitter ikke her for å late meg i sofaen.

Nettopp kommet tilbake fra ondagsturen med personalet og noen andre pasienter. Kjent på den bitende kulden. Det gjør litt godt, men gud for et ork å kle på seg, rusle rundt i svære sko. Helst skulle jeg sovet bort dagene. Bare hvile, sove. Men det er ikke lov, og rett har dem. Noe av det viktigste jeg kan gjøre her og nå er å skaffe meg et godt døgnritme. Søvnhygiene kaller de det her. Det er lettere sagt enn gjort. Spesielt når jeg har en grense på fem kopper kaffe om dagen, og ikke etter klokka seks. Hardt liv, he he.

I kveld er det IKS. Må bare tvinge meg selv ut igjen.

5 kommentarer:

  1. stolt av deg som klarer å gjøre det motsatte som sykdommen sier!

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se deg i kveld Anne:)pakk deg godt inn! klem fra Ingvild<3

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner igjen dette tiltaket og orket med å komme seg ut til timene vi hadde med fysisk aktivitet to ganger i uka på Modum, men pokker så gøy det var når vi først kom igang..
    Jeg slet veldig med søvnen, og gjør det ennå, så det skulle jeg virkelig ønske jeg hadde..

    Kos deg på IKS møte i kveld :)

    <3

    SvarSlett
  4. Jeg håper du får en fin kveld med oss på IKS <3 Hold fast ved det positive!

    SvarSlett
  5. Håper oppholdet på DPS´et blir nyttig, godt og bra for deg. Prøv å slappe av og ta imot hjelpen de tilbyr deg. Håper de ser deg og tar deg på alvor.

    Gode tanker fra meg :)

    SvarSlett