søndag 12. februar 2012


Min nyeste investering: 
"Om å skrive" 

Leselysten er stor, men jeg sliter med konsentrasjonen. Den setter en stopper for lesinga, som jeg så gjerne hadde brukt all min tid på. Heldigvis for meg- denne boka kan jeg ta fram når jeg orker, og legge fra meg når konsentrasjonen svikter meg igjen. Det er ingen lang fortelling som krever ens fulle oppmerksomhet, men samtidig er den veldig inspirerende og verdt å lese. Jeg leser ca. 1 side om gangen, men denne gangen gjør det ingenting. Gleden er på min side!



"Tretten forfattere forteller om den ensomme og intime virksomheten det er å skape litteratur. Om å prøve og å feile. Ofte feile. Det er en usikker kamp med hvite sider, den kan sjelden baseres på lyst eller fremgang, fordi kjendisstatus og materiell velstand ofte er skrivingens antitese. Forstyrrelser. Skal vi tro bidragsyterne i denne boka, kan vi heller ikke stole på kunstnerens mest berømte våpen: Inspirasjonen. For norske forfattere er en uinspirert gjeng. De tror ikke på inspirasjonen. Å være forfatter er ikke Shakespear in love med Gwyneth Paltrow og Joseph Fiennes"
- Brenner, Hans Olav. "Om å skrive" 2011


En vakker dag skal jeg skrive min egen bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar