torsdag 15. mars 2012

En ganske god dag

Første time hos fysioterapeut A. på seksjon 1 av Nidaros dps. Avtalte time da jeg ble skrevet ut fra posten for et par uker siden, fordi jeg har så mye smerter i kroppen (som mest sannsynlig skyldes anspenthet). Jeg fortalte litt om bakgrunnen min og hva jeg har opplevd, spiseforstyrrelsen, angst og depresjonen. Hovedsaklig skal det bli opmerksomhet på holdningen min, kontakten med kroppen. Bare det å sette føttene godt ned i bakken og kjenne at man er. Høres idiotisk ut, men jeg har store problemer med det. Enda jeg har det helt OK med meg selv til tider, så er det å føle seg tilstede helt grusomt å kjenne på. Timen varte ikke så lenge denne gangen, faktisk så var den ganske så kortvarig. Men det var nok for denne gangen. Hjemmeleksa er å stå stille med begge føttene godt plassert under meg, mens jeg pusser tennene. Vanskelig? Ja, for meg som går fram og tilbake som en isbjørn, selv under tannpussen, så er det det.

Etter fysiotimen dro jeg til byen for å møte søteste K.S, og det var kjempe koselig. Utrolig hvor like vi er. Det er godt å kunne være seg selv med noen. Jeg er takknemlig for at jeg fikk bli kjent med hun, dog det var under kjipe omstendigheter (innleggelse). Tror vi ruslet rundt i byen i 3-4 timer, og nå er jeg godt sliten.  Mer enn verdt det var det allikevel. Dette har vært en ganske god dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar