mandag 19. mars 2012

Fra asken til ilden

Jeg våknet til et syn av alt for mange centimeter med snø på Moholts gater, som dagen før så vidt begynte å bli bar igjen. For en tragedie. Nå får det være nok med vintervær, altså! Men, det er alltid et men- takk og pris- det var ordentlig vår i luften. Nesten skyfri himmel og med en sol som skulle komme til å ta knekken på snøen som falt natt til idag. Trodde jeg i hvert fall.

Var hos psykologen klokka ett. Som været skiftet fra vårstemning til ekstrem snøstorm, forandret humøret seg idet jeg gikk inn døra. Fra et påklistret smil rundt munnen til å miste masken. Fullstendig. Jeg gråt og gråt, klarte ikke å sitte stille. Dunket hodet i skapet bak stolen, og var i ferd med å rive hodet mitt av kroppen. Drømmen jeg skrev om. Den drømmen sitter enda i toppen, styrer meg til angsten og gir meg en ubeskrivelig ubehag og tristhet. Negative følelser strømmer gjennom blodet og påvirker humøret. Jeg er så sliten. Så lei av at det vonde skal herje, når det egentlig er så mye fint å være glad for. Jeg stortrives, egentlig. Venner, balletten, skole, hamsteren min.. Lista av fine ting er så lang, men blir dekket til av et tjukt lag med hvit snø. Av de negative tingene og angsten. Det er så trist at det kjipe alltid skal dominere.

Kan ikke bare problemet forsvinne?

Nei.

Jeg står fast i tristheten.


8 kommentarer:

  1. Anne, jeg er her. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det kommer til å ordne seg, og at dette kommer til å gå over, og det kan jeg, men veien gjennom det vet både du og jeg at er ubeskrivelig tøff.

    Sender deg en klem jeg godpia, selv hvor lite det hjelper <3

    SvarSlett
  2. Kjære lille deg, det er ufattelig tøft å være der du er nå. nede i den grøfta som man tenker at det er skikkelig vanskelig å komme seg ut av.
    En klem hjelper lite, enig med marie der, men jeg håper at støttende ord og tanker kanskje hjelper litt mer!

    mange klemmer og gode tanker sendes fra meg!

    SvarSlett
  3. Ha troa på at det vil bli bedre, en dag vil ikke tristheten og angsten være så stor som idag, og det vil være en finere dag. Det holder meg oppe, selv om veien dit er et rent helvette og utrolig svingete. Snart blir det vår påfulgt av sommer - og bare det i seg selv hjelper jo litt på humøret :)
    Kan ikke si jeg vet hvordan du har det, eller at jeg har det likedan, men jeg forstår at du ikke har det enkelt og at det må være tungt. Håper du fortsetter å stå på, og kjempe videre, noen dager er også bedre enn andre ;) Mimre tilbake på de gode dagene, og se frem til flere, og lær av de dårlige. :)

    SvarSlett
  4. Jeg undrer meg over hvorfor negative ting er så mye "sterkere" enn de positive. Hvorfor tar de opp så mye mer plass og energi enn de positive?!

    SvarSlett
  5. Skulle ønske jeg kunne fjerne problemene for deg, trykke på en knapp så ble alt perfekt-din definisjon! Glad i deg! Klem

    SvarSlett
  6. elsker genseren din. hvor er den fra?

    SvarSlett
  7. Genseren kjøpte jeg på Vero Moda i størrelse L. hihi. Kjempe god, ja :-)

    SvarSlett