onsdag 28. mars 2012

På rømmen

En kan jo bli litt rasende når sånt skjer, kan man ikke? Jeg mener, jeg ba om innleggelse, fordi det er så tungt om dagen. Livet er så tungt. Klokka tikker alt for sagte, og jeg ønsker ingenting annet enn å sove, 24/7. Livet er ikke som livet skulle vært, og jeg ønsker derfor hjelp til å skaffe meg selv et forholdsvis normalt liv igjen. Men så ringer man til Nidaros dps..

- Halloooo? 
- Ja hei, det er Anne Benschop som ringer. Jeg lurte på en ting bare. I går skulle det være et sånn vurderingsmøte, angående innleggelse liksom. Vet du noe mer om det?
- Jaaa, hei. Det ble ikke gjort noe vurdering i går. Du skjønner, det står jo at du får støtte fra Ambulant boveiledning og vi mener det er nok. Innleggelse trenger du ikke?
- Trenger jeg ikke det, sier du? Hva faen vet du om det, da!
- Nei, jeg prøvde å få tak i din behandler, både i går og idag, men jeg finner ham ikke.
- Han har ferie i 2,5 uke! Han er ikke tilstede der, nei.
- Nei, ja.. daså. Men jeg kan ikke legge deg inn da.
- Neivel.

Også legger jeg på. Sint og frustrert, fordi det var nettopp dette jeg fryktet. Helsevesenet svikter igjen. Jeg får klare meg på egenhånd, selv om det har vært en forferdelig kamp de siste ukene. Selv om jeg er redd jeg skal kollapse i mitt eget rom. Jeg får vel bare stå i det alene. Koke i min egen angst for at noe fryktelig kommer til å skje.

Jeg elsker dette. O gud, så fantastisk.

Så nå har jeg, etter mye ja, nei og men, bestemt meg for å dra hjem til mine foreldrene i Lillehammer. Togbilletten er bestilt, og på lørdag drar jeg på rømmen igjen. Det slutter visst aldri.


4 kommentarer:

  1. du får støtte fra Ambulant boveiledning og vi mener det er nok...

    BRØLER AV SINNE!


    Har ikke ord, ambulant boveiledning funker for noen få, som en slags midlertidig løsning der og da, men ikke som erstatning for en innleggelse!
    Jeg blir så sinna og fortvilet på dine vegne og jeg tror jeg skjønner deg så godt!
    Men du må ikke gi opp lille, dra til foreldrene dine i lillyhammer og forsøk å kom deg til "hektene" igjen,men kom tilbake hit og slåss videre!

    Sammen med resten av oss!

    <3

    SvarSlett
  2. Jeg lurer på om de som jobber der har en hjerne i det hele tatt, og om de så har det, lurer jeg på hva de tenker med.... Blir så IRRITERT på systemet noen ganger at jeg får lyst til å SPY på de!!

    Håper du klarer å sortere de verste tankene nå i påskeferien, bruk bloggen eller andre plasser å skrive, få det UT framfor å holde deg inni deg selv. Vet det er enklere sagt enn gjort..

    Jeg kjemper den samme kampen mot helsevesnet selv for tiden, Stjørdal mener jeg må hente meg mer inn før jeg kan bli døgnpasient der, og de på A4 mente også at jeg måtte fortsette på Stjørdal DPS, men jeg trenger en innleggelse NÅ, før jeg finner på noe dumt jeg kommer til å angre på.

    Skal prøve å verbalisere det ovenfor Kart, så får vi se hva som skjer.

    DU må bare ikke gi opp! Hvis ikke lar du de stå igjen med seieren, tror nesten man må mase nok på de... Jeg er her om det er noe, send meg gjerne mld på face f.eks :)


    Klemmer til deg <3

    SvarSlett
  3. Argh... Er det mulig......

    Du fortjener bedre! Sådetså!

    SvarSlett
  4. <3 jeg føler jeg har sagt det så alt for mange ganger; "man må være frisk for å være syk", for helsevesenets labyrint er en stor påkjenning. Gi ikke opp, Anne!

    SvarSlett