fredag 23. mars 2012

Speilbildet

Selvhatet har vokst til en svært ubehagelig klump i halsen ut over denne dagen. Speilbildet viser en stor kropp med et hodet som er langt ifra den til en 20åring. Stygg og barnslig. Kviser på nesen og haka, og et fluffy hår som nekter å legge seg som jeg vil ha det til. Lårene disser og armene likeså. Anorektikeren i meg er rasende. Og jeg er rasende på Den.

Det er ikke til å unngå. Det finnes speil overalt. Gjenspeiling i bilrutene, vinduer til butikkene, et rom med hele vegger av speil på ballett, osv osv. Øynene mine stirrer. Dømmer og rakker ned på meg. Du er stygg, Anne! Så stygg at du burde blitt i senga i dag. Du skal ikke gå rundt, slik som du ser ut!

Hei speilbilde-                           Jeg hater deg!


8 kommentarer:

  1. En dag vil du kanskje se det vi andre ser, at du er en nydelig jente!

    Håper du har minutter eller kanskje timer med fri fra sf sin nedrakkende stemme. Speil er fæle, merker at jeg selv unngår hjemme og har ikke klart å gå på trening PDA gruer meg til speilet. Men jeg har timer uten sf innimellom og det unner jeg deg også å ha/få

    SvarSlett
  2. Kjære Anne.

    Du er ei utrolig flott,vakker og dyktig ung dame,og det kommer jeg ALDRI å gi meg på.
    Gla i dæ:)

    Klem,Anita<3

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner meg så utrolig igjen i det du skriver her..
    Du er utrolig nydelig Anne!. Det mener jeg virkelig.
    Håper dagen i dag blir litt greiere for deg, og at sf stemmen kan holde litt kjeft. ♥

    SvarSlett
  4. Du er nydelig Anne - virkelig :)

    Spiseforstyrrelsen min sier meg det samme, at låra mine er store, magen min gjør at jeg ser gravid ut osv, men det hjelper på å bli fortalt at en faktisk ser bra ut, og det gjør du :) Du er langt ifra det alt spiseforstyrrelsen sier du er, prøv heller å se deg selv i speilet og finn de små tingene som DU liker ved degselv (ikke spiseforstyrrelsen, for den liker somregel bare bein som stikker ut og synes), da må det jo være noe som du er grei med, og prøv deretter kun å fokuser på de tingene du liker ved degselv når du går forbi speilene som er overalt. Omså det bare er skjerfet du har på deg, men ved å fokusere på det positive - så kanskje det utvikler seg til etterhvert et mer positivt selvbilde som tar over for spiseforstyrrelsens forvrengte :) Jeg forstår virkelig at det er vanskelig, og drømmen om å få litt fred virker fjern, men håpet er der!

    SvarSlett
  5. Kjenner til den der du gitt...Men husk,det du ser i speilet er kun et spiseforstyrret syn, når du ser det du beskriver over her. Sannheten er en helt annen :)

    <3

    SvarSlett
  6. Vakre Anne, du er nydelig! Aldri la et speil prate slik til deg igjen!
    Og om det nå skjer.. Da snur du bare ryggen til og går! :)

    SvarSlett
  7. Du er faen så nydelig, Anne <3 Du ser det ikke nå, men du SKAL se det en dag! Og da skal du ikke trenge å hate mer. Du ER vakker.

    SvarSlett
  8. Kjære søte deg... det er SF-brillene som forteller deg alt det negative du ser. Jeg derimot, kan med handa på hjertet si at jeg ser en nydelig jente som har det unødvendig vanskelig og vondt. Jeg håper at du en dag klarer å ta til deg disse ordene, og at du ser det selv, den fantastiske personen du er!!!! <3

    Var veldig fint å treffe deg i dag, men vondt å se at du sliter sånn :( Jeg blir rett og slett OPPGITT og SINT på de drittsekkene som bestemmer hvem som får hjelp og ikke. ARGH!

    Jeg har hatt liknende tanker den siste tiden selv, og det er ikke godt å være redd for seg selv og hva man kan finne på..
    Håper du får banket litt vett inn i de på dps etterhvert (vet at du trenger det NÅ, men tenk på hva det vil koste deg hvis du ender opp med enda et avslag..) tenk på det når du er hjemme i påsken, virker som du er veldig sliten, og det kan jeg godt forstå.


    Jeg bor jo tross alt ikke så veldig langt unna dag (blokka v/Kiwi), et er jo bokstavelig talt et steinkast unna.. hvis du vil, er det bare å si i fra så kan vi finne på noe artig <3

    Klemmer i fleng til deg <3

    SvarSlett