søndag 11. mars 2012

Sweet dreams or a beautiful nightmare

Jeg har fortalt det tidligere. At jeg drømmer så mye ubehagelig.
I natt var en sånn natt igjen. I motsetning til nettene flest, så husker jeg ikke drømmen veldig detaljert, men bare sånne små ting. Noe var galt. Noe fysisk, med meg. Det har seg slik at jeg er livredd for kroppslige opplevelser som jeg ikke er kjent med, men, også vanlige kroppslige reaksjoner som at hjertet banker fortere når man løper eller stresser. Er raskt bankende hjerte kan til tider jage meg på skapet av angst. Nesten bokstavelig talt.

I natt var hjertet helt okei. Håret derimot...
Det falt ut i store mengder. Når jeg prøvde å ta ut hestehalen falt nesten halvparten på baderomsgulvet. Kanskje du kan tenke deg hvor ekkelt det er å plutselig se ut som en hårløs dude! For min del minner det meg om alvorlig anoreksipregede tider. Det er ikke noe ukjent at håret lider når man sliter med underernæring. Når håret begynner å falle ut igjen, vet jeg at noe er galt. At jeg må spise mer og være var på at jeg ikke går ned i vekt. Tvert imot.

Kanskje det er underbevistheten som prøver å fortelle meg at jeg må få litt fart på denne vektøkningen. Jeg vet ikke. Jeg har nå gått opp litt, men jeg kan ikke akkurat skryte på meg at det med maten går som det suser heller. 

Jeg har egentlig ikke nok ord til å formulere meg ordentlig på bloggen idag. Jeg sitter med en ubehagelig uro etter denne natten, men satser på at den forsvinner etter hvert. Jeg må bare finne noe å fylle denne dagen med. Så går ting sikkert greit.

2 kommentarer:

  1. Kan berolige deg med at håravfall nå, bare gjenspeiler din ernæringstilstand for tre måneder siden :) Leste det tilfeldigvis i går, faktisk! Her:

    http://nightlabyrinth.wordpress.com/2012/02/27/tema-spiseforstyrrelser-for-lite-protein-hva-skjer/

    SvarSlett