fredag 2. mars 2012

Vår i luften

Jeg kjenner jeg blir varm inni meg. Ute skinner sola, snøen som falt i går drypper av taket, og det henger rett og slett en skikkelig vårstemning nå. Våren som jeg har savnet så sårt. Den beste årstiden, spør du meg!

Kofferten er snart ferdigpakket (som vanlig pakker jeg ned alt for mye), og akkurat nå gleder jeg meg til å hoppe i ballettklærne om litt under to timer. Så glad, så glad. Det er fortsatt mye som skal ordnes før jeg skal avgårde igjen, men etter dagens samtale på dps har jeg innsett at det meste av stress rundt det som må eller skal gjøres sitter mellom ørene. Det er ikke alltid like travelt som jeg skal ha det til. Men der har du nå meg- alt skal gjøres så fort som mulig, helst samtidig. For tenk om jeg glemmer noe!

Tabbe der, forresten. Jeg pleier så å si alltid å ha samtale med behandleren min klokka 13 på fredager. I dag var jeg altså innstilt på å dra dit til samme vanlige tid. Og sånn ble det. 
-Hei Anne. Husker du når vi egentlig skulle møtes idag?
-Øh, kom jeg til feil tid? Er ikke klokka ett nå...?
-Ja, vi hadde en time stående til 10 skjønner du.
-Nææææi.....! Unnskyld, ååh, unnskyld!    #verdensundergang
Første halvtimen var derfor preget av skam og en gigantisk, overdreven skyldfølelse for å ha kastet bort en time av hans tid. Get over it. Jeg samlet meg igjen og klarte etter hvert å gi litt slipp på flauheten, og timen ble mer som den pleier å være. Litt snakk om ditt, litt ironi her, noe frustrasjon der(...) 

Tjohei, da var dette nok mine siste ord før den lille ferien min. 

Vi blogges på tirsdag!

2 kommentarer:

  1. Håper du klarer å nyte følelsen av vår, det er en herlig årstid! :-) Og, prøv å tenk at stresset er ikke alltid reelt, det er mange tanker som foregår innvendig vil jeg tro. Kos deg så godt du kan! Vit at du er i tankene mine Anne :-) <3

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Kjempefin blogg du har, du skriver så godt, blir interessert når man leser det du skriver!
    Ønsker deg alt godt fremover!

    Ett spørsmål, kan du skrive ett innlegg om Nederland? Hvordan er det der, hvordan er menneskene, osv?

    Hilsen fast leser.

    SvarSlett