mandag 30. april 2012

Diverse

Det har vært litt å styre med i det siste. Praktiske ting, type papirarbeid, spesielt. Navgreier, Lånekassen om sykepenger, masing på frikort som jeg skulle ha fått i posten i starten av mars, listen er lang. Det er et evig mas på penger jeg burde fått, og regninger. I tillegg kommer jakten på ny leilighet, siden det er uutholdelig å bo på et lite 10 kvadrats studentrom hvor jeg deler kjøkken/fellesstue med fem gutter som bråker og roter. Ingen ideell bosituasjon. Uheldigvis er det vist mange som er på flyttefot, og jeg har snart mistet tellingen på hvor ofte jeg har fått avslag på forskjellige steder..

Ellers så har jeg vel tidligere nevnt at jeg plages med ryggsmerter, og muskelplager i hele kroppen. Jeg er stiv som en stokk, meg å være, og jeg kjenner at nervene blir klemt så det stråler ut i enten ben eller armer. Det er slitsomt, så jeg går fast på paracet om dagen. Festlig å går rundt å føle seg som en gammel, skrøpelig kjerring, når jeg helst skulle vært på treningssenteret for å trene meg i form igjen. Spesielt etter fredagens påminnelse om hva spiseforstyrrelsen ødelegger for meg. "Kroppen er ikke sterk nok til å begynne på et høyere nivå med ballett, selv om du er flink nok til å begynne med det". Det gir motivasjon til å trene styrke, spise ordentlig for å komme i form etter all skade jeg har påført kroppen etter flere års sykdom.

Men uansett- jeg får prøve å se det positive i hverdagen. Det er jo ikke bare mas og plager, heller. Etter jeg hadde vært hos fysioterapeuten for å gna litt på skuldrene og ryggen min, møtte jeg Anita i byen over en kopp kaffe. Det er alltid koselig. Jeg føler det er viktig for meg å gjøre det i ny og ne; møte venner for å ta en kaffe. Pengene går nå, men jeg unner det meg selv. Det er terapi for meg!

I morgen skal jeg prøve å komme meg på 3T for å være med på en Zumba time. Røre litt på kroppen. Videre har jeg tenkt å lage en liten plan over hva og hvor mye jeg skal trene hver uke, samt hva jeg skal ha som restitusjon etter en treningsøkt, slik at jeg har litt bedre oversikt og rutiner i hverdagen. Tror det er viktig med tanke på å ikke overdrive treningen og sånt. Får se om jeg klarer å skreddersy noe brukbart.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar