fredag 6. april 2012

"Du kan jo blogge om togreisen.."

Jo, klart jeg kan. Hipp hurra for internett på toget! 
Jeg har forlatt Nidaros dps for å stikke en tur til familien i Lillehammer og for å feire at mine to lillesøstre fyller år! 19.. Sukk, jeg kjenner jeg blir sånn passe sentimental når jeg tenker over hvor gamle de er nå, haha.

Men tilbake til det jeg egentlig hadde å fortelle-
"Du kan jo bloggen om togreisen" fikk jeg som en liten kommentar da jeg satt deprimert og full av angt i min seng på seksjon 1. Jeg har den tendensen til å grue meg veldig i forkant av tog- eller bussreiser. Spesielt når ting ikke blir slik som først forventet. Altså var det å måtte sette seg på en buss isf tog en ganske så kjip og stressende ting. Jeg er ganske fornøyd over å ha muligheten til å sette meg på ett tog i Trondheim for å bare gå av på Lillehammer. The end. Men når det har seg slik som denne gangen, at jeg først må lete etter riktig buss i Trondheim, for å føle meg fulstendig fanget blant folk, med lite rom for bena(...) Det kaller man å bli satt på prøve. Det er slitsomt på alle mulige måter; Mannen forran meg legger stolen så langt bak som overhodet mulig, slik at jeg kjenner at det danner seg blåmerker over knærne mine, en unggutt vedsiden av meg som sovner med hodet på mine kuldre da bussen svinger brått. Generellt veldig lite rom for å puste. I tillegg kan jeg forvente noenlunde intense øyeblikk hjemme, for det er ikke alltid enkelt å være fire jenter, mamma og pappa på ett sted i et par døgn, og fikling med kostplanen fordi jeg ikke kan forvente at middagen blir servert til halv tre som sånn på dps. Det gjør meg stresset. End of story.

Det skal dog bli litt godt å komme hjem til en annen atmosfære enn den som oftes henger over institusjonstilværelsen. Jeg gleder meg mest til å spise noe annet enn den maten jeg har fått servert den siste uken. Jeg tror at det var like før brødskivene med ost kom til å renne ut av nesen på meg. Seriøst.

Nå sitter jeg ved siden av en kjempe tjukk mann som spiser pizza med kjøttdeig og alt for mye løk, og det stinker noe så jævelig.

Ha det bra, Trondheim, og en riktig god påske til dere som leser!


2 kommentarer:

  1. Masse lykke til Anne, håper påsken hjemme blir bra for deg :)

    Misunner deg litt igrunn, å kunne reise bort fra ''dagliglivet''

    God påske :)

    SvarSlett
  2. ha en så fin tur hjemme som mulig søta. så sees vi når du er tilbake i trondheim =)

    glad i deg <3<3<3<3

    SvarSlett