mandag 2. april 2012

Litt lettere

Dette har vært en grei dag. Etter noen forferdelig tøffe dager på her på dps har jeg endelig klart å finne litt ro. Det skyldes mest sannsynlig at jeg har følget kostplanen min fult ut fra dag èn og at vekta har begynt å klatre opp igjen, men også tryggheten jeg kjenner at jeg har her i huset. Det er liksom ikke så mye stress og angst som på mitt eget rom på Voll. Det er alltid folk rundt deg her, så om jeg får angst eller sliter med et måltid er det ikke verre enn å bare finne noen som kan hjelpe meg med å ta vekk fokuset fra det vanskelige. Jeg håper at jeg klarer å holde fast i kostplanen, også når jeg kommer ut i den stressende hverdagen igjen. Det bare MÅ gå.

Og det skal det denne gangen.

Vi har laget en ukeplan til meg. Jeg har vært ganske deppa for tiden, og selv om det frister mest å grave meg ned i senga døgnet rundt, så er det lurt at jeg kommer meg ut litt. Om det så bare er et kvarter.  

Jeg har fylt planen med to aktiviteter om dagen, og blandt annet med noen tidspunkt hvor jeg skal begynne å komme igang med en skoleoppgave. Jeg er glad for at jeg sa at jeg sliter med konsentrasjonen og motivasjon til å sette igang, for nå skal jeg få litt hjelp til å begynne med oppgaven. Satser på at det blir litt enklere da. 

I dag har vært en fin dag. Jeg møtte kjære Carina og sammen har vi tatt sol og pratet litt om ditten og datten. Det gjør godt å treffe noen venner i ny og ne- så blir jeg ikke bare sittende og føle meg alene. Å være litt ute tar skikkelig knekken på depresjonen på en stund, og det er alt jeg ønsker meg. Adjø.

6 kommentarer:

  1. Håper vi sees hos meg på onsdag <3

    SvarSlett
  2. Det gjør jeg også! og en stor klem skla du få med :)

    SvarSlett
  3. Lykke til med oppholdet, håper det ordner seg :)

    SvarSlett
  4. Godt at du ble hørt og fikk innleggelsen du sårt trengte. Håper du kommer deg opp og fram i løpet av dagene du er innlagt, det unner jeg deg!!!


    <3

    SvarSlett
  5. Jeg forstår at du trenger den innleggelsen du har fått nå! Håper det går bedre med deg etterhvert, det er i alle fall godt å lese at det har blitt litt bedre og at du kan kjenne tryggheten ved å være der <3 Stå på jente!

    SvarSlett
  6. Håper det går bedre med deg etterhvert. :)

    God påske Anne :)

    SvarSlett