mandag 16. april 2012

Malemandag

Omganssyken har begynt å gå sin vei, og jeg føler meg litt friskere enn de siste dagene. Heldigvis. Dro ikke på skole idag siden jeg ikke følte meg riktig så opplagt da jeg våknet, men jeg har vært en liten tur til byen for å handle diverse godsaker. Frukt, pepermynte plante og...

Malesaker!

Det er lenge siden jeg har vært kreativ, og jeg savner å ha tålmodighet til å sette meg ned i gamle klær for å sette meg på en stor pappeske på gulvet. Bare hive på med farger og la fantasien gå løpsk. Jeg har ikke malt på evigheter! Før var jeg veldig glad i å tegne, male med akvarell eller tekstilmaling på klær. Det er litt sånn ork å sette i gang, spesielt når rommet mitt egentlig et alt for lite for slike aktiviteter, men jeg gir det et forsøk igjen.

Ellers har jeg investert i en blender, faktisk. Siden matlaging er en alt for stor utfordring for meg, så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det litt enklere for meg selv. Jeg er blitt hekta på smooties og andre saker. Yoghurt, musli, bær, frukt, grønne greier og så videre(...) Enkel løsning, men det får duge så lenge jeg ikke har noe eget kjøkken der jeg våger å bruke tid på matlaging. Uffe. Jeg kjenner det er på tide å komme meg vekk her i fra. Altså, det blir jo for galt når man tar oppvasken på badet fordi en ikke tør å gå til felles kjøkkenet fordi guttene henger der og det er så skittent.

Jeg får besøk av ambulant boveiledning senere idag, så jeg blir ikke sittende alene hele ettermiddagen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar