lørdag 12. mai 2012

Insomnia next..?

Ja, jøss. 
Jeg har igjen har en natt der jeg lå våken til klokka hadde passert fire. 

Lenge leve. 

Heldigvis for meg;


Min kreative halvdel våkner på den tid (den er visst dø på dagtid).

Ja, jeg ser at jeg har gjort noe feil: Benet slutter der armen begynner- tabbe.
Nei, jeg er ikke særlig flink; men jeg har ikke malt på flere år! 

Vær litt snill mot en nybegynner..


Jeg er, vel kjent, en perfeksjonist. Altså blir jeg aldri fornøyd, noensinne, med det jeg gjør eller lager. Som regel ender jeg opp med å hive "kunstverket mitt", samt kreativiteten, rett ut vinduet, for å så fortelle meg selv at jeg er udugelig og aldri skal lage noe mer i resten av mitt liv. Så jeg er litt stolt nå, fordi jeg endelig fullførte noe. Uten å bli sint, uten å bli frustrert, og ikke minst; uten å kaste maleriet i søpla eller å rive den i tusen biter. Jeg fullførte den! 
 Jeg fikk ikke sove, for jeghuskerikkehvormangenetterpårad. Etter å ha stirret hull i taket i over åtte timer fikk jeg plutselig en stor trang til å finne fram malesakene mine. Det klødde i fingrene. Så uten å ha bestemt meg for hvá jeg egentlig skulle male, satte jeg i gang, og dette ble da resultatet. Jeg ser feilene, men jeg ser også at det ikke ble så verst for å være første maleriet på lenge, lenge. 

Jeg håper nå at jeg får sove i kveld, og ikke kommer til å sitte oppe med maling som jeg har sølt på hele kroppen når det plutselig har blitt søndag. Jeg fikk tømt meg for en del med tankekaos, så kanskje det er lettere å finne roen nå. 


2 kommentarer:

  1. Kjenner meg godt igjen i den følelsen av å ikke bli fornøyd, har desverre kastet endel kunstverk jeg også :P Men dette får du ikke lov til å hive; det var kjempefint!

    SvarSlett
  2. Så fint maleri :) Håper du får sove i natt...

    SvarSlett