mandag 28. mai 2012

Kjedsomhet

Stakkars jente, sier jeg. Pytt pytt, og synes synd på meg selv. Hvorfor? Jo, fordi jeg våknet til regnskyer som har jaget sola langt vekk fra Trondheim. Fordi jeg oppdaget at det fortsatt er en rød dag i dag. Fordi jeg ikke har en eneste krone på bankkontoen, og jeg har ikke funnet noen mynter i all rot på rommet mitt heller. Fordi jeg ikke har flere dager igjen på busskortet, noe som betyr at jeg er fanget på Moholt. Fordi jeg ikke har verken sjokolade eller potetgull. Fordi jeg hører stønning og knirking fra naborommet. Fordi jeg vil på trening, men jeg kommer meg jo ikke dit.

Fordi jeg rett og slett blir jævelig rastløs av å vite at jeg må underholde meg selv hele denne dagen!

Takker Benedicte for at hun ikke har mistet sin kreative hjernedel, noe jeg har gjort en eller annen gang i livet, og kom med forslag om å lage eller bake noe mat av de ingrediensene jeg faktisk har her i skapet. Ikke at det er så mye å skryte av. Fant mel og margarin, litt bakepulver som jeg sikkert kunne skrape sammen til en liten teskje, stjal en skvett melk fra en av mine naboer (fy meg!), og havregryn. Tja, hva annet enn improviserte scones kan man lage av dette?

Scones it is!


Nå er jeg i alle fall mett. Håper det fort blir tirsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar