lørdag 12. mai 2012

Late night / Early morning

Okei, så er jeg våken enda og jeg har mistet troen på at jeg kommer til å klare å sove i natt. Kroppen har riktig nok lagt seg klokka ti, men øynene har vært vid åpne gjennom hele natten. 
 Sukk. 
  Rotete på rommet. Skal jeg rydde? Burde rydde, hvert fall litt! Må egentlig også tørke støv, støvsuge. Vaske bad. Vaske klær! Sukk og sukk. Forsøker å lukke øynene. Snur meg. Snur meg igjen, og igjen og igjen(...) Æsj da! 
 Åpner øynene. Ser på Cold Case. Prøver å sove igjen. Lykkes ikke. Lakker neglene på tærne, lakker fingerneglene. Sove? Får det ikke til. Prøver igjen. Niks. Urolig. Ser på enda en episode av Cold Case. Spammer Facebook. Enda et forsøk. Nei! Nå må jeg virkelig sove. Sov! Frustrasjon. Kjenner meg sulten, ser på klokka. Faen, tre allerede. Sniker meg inn på kjøkkenet, spiser en riskake med ost. 
 Nytt forsøk, ingen nytte. Hva nå? Jeg MÅ sove. Må, vil, SKAL. Sov, jente! Leser nettavis. Leser neste nettavis. Finner ikke roen. Kløe, søren, en intens kløe over hele kroppen. Finner få-vekk-kløe-kremen. Prøver å sove igjen. Stirrer så en time i taket. Klokka er halv fem. Klar våken, men like så trøtt. Så trøtt! 

Jeg skal prøve på nytt. 
Galskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar