lørdag 5. mai 2012

Oppdatering +

Halloen! Da var det lørdag igjen og jeg feirer med en stor kopp kaffe at denne stressende uken er forbi. Og jeg lever faktisk enda, bare så det er sagt. Jeg har løpt gjennom hele byen for å fikse både det ene og det andre, og jeg er nesten i mål. Jeg takler stress dårlig, det er visst. Det sleipe anoreksimonsteret tar sjangsen sin her og prøver å knekke meg på nytt. Jeg holder den på avstand med all min makt. Jeg har latt noen ting være ting, fordi jeg kjente jeg ble sårbar igjen. Så det får vente til neste uke. Men før jeg ordner det som står igjen, tar jeg en velfortjent pause fra alt som heter papirarbeid og offentlige tjenester og lader opp batterien. For dere som tror jeg bare later meg nå som jeg ikke går på skole lenger: Tenk om igjen. Det går sjeldent en dag der jeg bare kan slappe av og være.

Trening har det dessuten vært dårlig med denne uken, men så har jeg jo egentlig vært i nok fysisk aktivitet når man plusser sammen alle løpeturer til og fra bussen. Bah, ikke noe treningsglede akkurat. Men i går kveld startet jeg helgen med en aldri så herlig time på ballett. Den nest siste før Step by Step tar sommerferie. Jeg er utrolig glad for at det blir holdt sommerkurs, så kan jeg i hvert fall danse litt før jeg skal på ferie selv. Gledings!! Når det gjelder balletten framover, så har jeg vel fortalt at jeg egentlig fikk gå videre på klassisk 2 og tåspiss 1, men jeg kommer til å ta to klassisk 1 timer i uken isf. Grunnen for dette er at jeg rett og slett ikke er sterk nok i kroppen for å ta det er hakk høyere. Kroppen lider av spiseforstyrrelsen som kommer med utallige tilbakefall gjennom vinterhalvåret, det er tydelig. Det er synd dette, men jeg velger å ta det til min fordel. Det er jo en stor motivasjon å vite at jeg er flink nok og eier teknikken, men at jeg må ta knekken på denne fæle spiseforstyrrelsen for å kunne yte maksimalt. Jeg skal nok greie det en dag, bare vent dere.

Eller så er det dette flyttemaset da. Vi har vært på en god del visninger nå, uten lykke, og nå sitter vi spent og venter på svar fra den siste leiligheten vi så på. Det skal bli deilig å få unnagjort må jeg si. Jeg håper virkelig å kunne flytte før sommerferien. I fjor brukte jeg og Thore hele sommeren på å ringe hit og dit for å spørre om vi kunne leie uten å komme på visning (vi var jo i Haugesund). Det stjal mye energi, og jeg trenger sårt å samle meg dette året. Helst skulle jeg bare pakket alt ned i esker i dag. Rommet mitt er helt bomba, meg å være, og det frister svært lite å gjøre noe med det når jeg vil ut fra Voll Studentby- snarest.

Vel, sånn går nå dagene mine. Jeg styrer med alt mulig, og gleder meg egentlig bare til å starte med blanke ark. Kanskje værgudene også kan slutte å sutre så mye. Det er jammen meg mange krokodilletårer som faller ned fra himmelen i det siste...


  // Anne ´10.



- Er det noen som har lyst å skrive et gjesteinnlegg? SKRIK ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar