onsdag 9. mai 2012

Yesterday- Today

08.05.12
Dagen kan ha tidenes dårligste start, etter en lang natt uten èn eneste time søvn, og atpåtil et meget forvirret tarmsystem(...) Kort fortalt begynte dagen min på denne måten. Jeg lå, for andre natt på rad, klar våken i sengen min, natt til i dag. Sovetabletten, som tidligere slo meg fullstendig knock out på under en time, har begynt å miste virkningen sin. Tydeligvis. Mulig også at tankene raser litt mye igjen, og at den indre viljestyrken "min,"som til tider er preget av forstyrrede monstre, fratar meg søvnen. Jeg vet ikke riktig. Skal uansett ta det opp med fastlegen i morgen, for søvnen er jo så ufattelig viktig og har så mye å si om hvordan neste dag blir. Som regel er det nok å klage på.

Det er jo ikke den klage-delen som er utfordrende, i det hele tatt! Jeg kjenner at jeg alt for lett dras ned i skiten. Men jeg vil heller prøve å fokusere på det som er godt. Jeg har for eksempel nettopp kommet tilbake fra en time hos fysioterapeuten. Musklene i nakken og skuldrene er så stive at det er nok å jobbe med. Og det må jeg si hun gjorde. Jammen som hun tok i. Nei, dette er ikke en forsiktig forssøk på å klage enda litt mer. Misforstå meg rett. Det var GODTvondt! Veldig godtvondt. Jeg ble riktignok helt ørr og kvalm, men nå sitter jeg mye mer avslappet i stolen enn det jeg gjorde i går. Fysioterapi gjør meg godt. Senerest for femten minutter siden har jeg vært oppe i Malvik, sammen med kontakt fra KART, for å spørre om noe av posten min har kommet ditt. Min folkeregistrerte adresse er visst feilt. Flotters det. Og ja, post hadde de fått, men sendt tilbake til Posten. Så neste oppgave blir å ta kontakt med de der.. Heldigvis får jeg god hjelp av Ambulant boveiledning til å fikse slike ting. Så alt i alt: dagen i dag ble fin og mer avslappende en først forventet, tross alt.

09.05.12
Da er leiekontrakten tegnet, og jeg har fått unnagjort enda en ting. Kald Heineken må man ha nå som det står svart på hvitt at jeg kan flytte inn den første juli! Vårstemningen og stigende temperatur ute skader heller ikke. Jeg er i riktig godt humør nå, og det er ikke verst. Lettet og avslappet som jeg er, for første gang på nokså lenge, er det mye som skal til for å ødelegge dagen min nå.
Jeg har snakket med de her på Voll studentby ang. flytting. De vet jeg er sykemeldt og skal ut, og dessuten er det jo ikke lov å bo her når man ikke er student. Det er ikke mulig å slippe reglene i leiekontrakten- det skal betales husleie til og med juli. Så jeg spør såklart om det er noe mulighet å tøye reglene litt i mitt tilfelle, snill som jeg er. Det de sa de kan gjøre er å legge ut rommet mitt til leie, asap, og dersom noen vil flytte inn, så slipper jeg selvfølgelig videre betaling. Det vil si at jeg i så fall stikker til Lillehammer og bor der fra utflyttingsdatoen, men en tidligere start på sommerferien gjør meg ingenting, haha. Mye ordning og styr, men med all hjelp jeg får går ting kanskje så bra. Jeg er heldig.

En annen sak som gjør at jeg vil sørover så fort som overhodet mulig:


Hjemmet mitt i Lillehammer eies nå av ti søte kattedyr, hvorav fem nyfødte kattunger. Cuties!

3 kommentarer:

  1. Hvis sovemedisinen har sluttet å virke, ta noen dagers pause (ja jeg vet det kommer til å bli enda tyngre få sove uten) da kommer du til å få total knockout når du begynner på'an igjen. Jeg velger å ikke ta tabelettene de dagene jeg føler meg litt tryggere, og ikke er i mitt dårlige humør, selv om jeg ikke sovner like fort i løpet av kvelden, er ikke natten så tung likevel siden tankene er litt lettere :) Hvis du skjønner :)
    Hvis du ikke er klar for å prøve noe sånn, ta det opp med legen asap. Det er enda vanskeligere kjempe mot spiseforstyrrelsen når en er sliten, synes nå jeg da. Så søvn er viktig! Men søvnen er tross alt dypere og bedre uten sovemedisin ;)

    Så godt å høre at du prøver så godt du kan legge fokus mot det positive, også på litt tyngre dager :)

    Hyggelig å treffe på deg forrige uke forresten :)

    SvarSlett
  2. Er så glad for at det ordner seg med leilighet vennen.Alt ordner seg til slutt,uansett hva det er.
    Var så koselig å treffe deg i dag:)
    Lyst til å møtes på fredag for å spytte rosiner i brune papirposer?Hi,hi,hi,hi.......:D

    Klemmer

    SvarSlett
  3. Hanne: Takk for tipset ;) Jeg har fått noe nytt som jeg prøver ut nå, så får se om det hjelper. Var koselig å se deg, ja : )) Klem


    Anita: Haha, spytter mer enn gjerne rosiner i en papirpose jeg, men har ingen penger å kjøpe rosiner med :P Kan vi møtes på lørdag kanskje? Har litt mye å gjøre i morgen ;)
    <3

    SvarSlett