søndag 24. juni 2012

Noen som vet?

Noe så random, men jeg trenger litt råd. Ansiktet mitt ser nemlig like ille ut som for et år siden, og det er ikke første gang utslettet har kommet tilbake. Det klør, det svir, og jeg ser rett og slett lite attraktiv ut med tørre, røde flekker i hele ansiktet. Legens svar på dette er hydrokortisonkremer og allergitabletter av forskjellige slag. Det har ikke hjulpet noen verdens ting, det er dyrt og kjemisk og lite veganvennlig. Ergo.. hvorfor skulle jeg fortsette å kjøpe det?



























Hos butikker som Naturligvis, Life m.m. har jeg fått høre at det kan være på grunn av en dårlig virkende tarmsystem, noe som kan stemme ettersom jeg har slitt med irritabel tarmsystem så å si hele livet. Jeg har også testet kroppen min for andre ting. Mammaen til ei venninne i Nederland jobber med alternative medisiner og sånt. Homeopati blant annet. Hun testet meg, og fant ut at kroppen min sliter med å kvitte seg med avfallstoffer. Det kom heller ikke som noe overraskelse. 

Medarbeidere i diverse helsekostbutikker har anbefalt meg produkter fra Pure Planet, og nå lurer jeg på om noen har erfaring med det? Selv bruker jeg Spirulina, men jeg har hørt at Purely Greens Max og Amla-C Plus kan være bra å bruke når man har trøbbel med tarmsystem, utslett osv. 

Noen tips?



3 kommentarer:

  1. Anbefalte ikke homeopaten noen hjelpemidler? Hvis ikke, kan jeg på det VARMESTE (!!!) anbefale Beate B. Valdez på Steinkjer. Litt lang tur, men hun er VERDT det. Jeg hadde så alvorlig eksem + forstoppelse som barn at jeg knapt kunne gå og ikke bæsjet på månedsvis (beklager TMI). Ingen leger fikset det overhodet, men hun? Oh yeah! Håper ikke jeg er overivrig nå, men kanskje det går an å sende henne en e-post hvis det skulle bli aktuelt? Stor klem <3

    SvarSlett
  2. Takk, snuppa!! Skal se litt på det :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett