søndag 3. juni 2012

Some things need to change. Mange ting, kanskje.

Søndag. En, to, tre, fire.. fem dager igjen til jeg reiser til Lillehammer. 

Jeg føler at tiden står stille. Det blir jo ikke ordentlig mørkt på nettene heller, så dagene virker evigvarende. Ikke rart at jeg tar feil av dagene. Når jeg så først klarer å sovne inn om natten, i en som regel urolig søvn, klarer jeg ikke å stå opp dagen etter. Klokka er 12:14, jeg har vært våken i tre timer, men jeg har ikke en gang prøvd å reise meg. Heldigvis hadde jeg frokosten stående ved siden av senga: resterende smågodt fra i går kveld. Story of my life. 

Noe annet typisk er at jeg er blakk. Må jo bare elske NAV, ikke sant? Det er ikke det at jeg er lat. Unnskyld meg, unnskyld meg. Hadde jeg hatt en god grunn for å stå opp, så hadde jeg stått på bena nå. Men siden det regner ute, og jeg har fortsatt ikke penger på busskortet, så er jeg fanget på Moholt, og da virker senga rett og slett som den beste plassen å være. Jeg skulle mer enn gjerne tatt bussen til byen, tatt meg en treningsøkt på treningssenteret, drukket litervis med kaffe på Choco Boco mens jeg leser en bok. Men nada.

Jeg ønsker meg at penger vokser på trær i fremtiden.
Eller kanskje jeg heller skulle ønske meg frisk slik at jeg kunne skaffet meg en jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar