fredag 20. juli 2012

RIP ♥


Natt til i går ble min gode Tigervenn påkjørt. Som om dagen min ikke begynte bra nok, med gjentatte angstanfall og tårer, fikk jeg en melding fra mamma om at han ble funnet halvknust og lam på veien. "Tiger ble påkjørt i natt. Heldigvis var det noen snille folk som så han og tok seg av ham. Han hadde det ikke bra og måtte avlives. Han måtte heldigvis ikke lide så veldig lenge".

Jeg følte meg knust. Jeg har mistet flere katter til rovdyr opp i skogen de siste årene, men at min kjære Tiger skulle miste livet på en sånn forferdelig måte hadde jeg aldri forventet. Sårbar som jeg følte meg i går, tok dette knekken på meg. Tårene rant ned og jeg hyperventilerte som om noen i familien skulle hatt en alvorlig ulykke. Det er så urettferdig! Hvorfor mister jeg alltid et dyr når jeg er langt unna? Da jeg var her i Haugesund i fjor sommer fikk jeg den grusomme beskjeden at min trofaste høne Knøtte var blitt drept av Mr. Frekke Grevling, som etterlot hønsehuset etter hans massakre, der alle våres kaniner og høner ble drept. Bare 1 høne overlevde, såret og ensom.

Det er alltid like fælt å få sånne beskjeder. Jeg føler meg så hjelpesløs.

Jeg velger å tro at Tiger er i kattehimmelen nå, sammen med mine andre katter som aldri kom hjem igjen.


1 kommentar:

  1. Denne gir meg trøst når jeg savner mine sovende dyrevenner. Håper den kan gjøre det samme for deg.

    *klem*

    http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

    SvarSlett