mandag 27. august 2012

Frustrasjon

"Hvordan var din første skoleuke, Anne?"

Jeg skulle ønske at jeg kunne svare med at det var litt skummelt, men for det meste bare godt å endelig ha kommet i gang med noe igjen. Slik er det ikke. Det er nøyaktig en uke siden skolestart, og jeg har vært der i én time. Mandag for en uke siden. Sju dager, og jeg har bare møtt min kontaktlærer og fått vite at de hadde glemt å skrive meg opp for noen skolefag. Jeg dro hjem etter en times tid, der oss som var nye elever fikk høre litt generelt om skolen og deres opplegg/samarbeid med Østmarka. That's it, ikke noe mer. Litt skuffet dro jeg hjem den dagen, fortsatt like uvitende om hvordan dette skoleåret kommer til å bli for meg. Dagen etter ringte jeg skolen igjen, for å høre om de visste noe mer. Nei. "Vi har ikke sett noe til vitnemålet ditt fra tidligere skolegang, så det hadde vært fint om du kan sende den på nytt". Men jeg skal bare komme på skole likevel, eller..? "Nei altså, vi kan ikke sette deg i noe gruppe/skolefag så lenge vi ikke har sett hvilke fag du har tatt tidligere. Bare ta livet med ro resten av uka, så tar vi kontakt når vi vet mer". 

I dag har det gått en uke. I dag har elevene fått skolebøkene sine og mest sannsynlig møtt sin nye klasse. Det har ikke jeg. Jeg har prøvd å ringe skolen tre ganger i dag, ikke fått noe svar. Telefonsvarer. Jeg hadde søkt på enten matematikk og engelsk, eller historie og norsk. Hvis jeg får det sistnevnte har jeg allerede gått glipp av en undervisningstime nå, og det gjør meg utrolig skuffet. Skuffet og nokså bitter. Det er ikke første gang jeg går glipp av de første dagene/ukene på skole, men tidligere har det vært på grunn av sykdom, og nå er det rett og slett ingenting jeg kan styre selv. Jeg hater denne situasjonen. Jeg var så motivert til å begynne, ferien min har vart i over et halvt år, og jeg er utrolig lei av denne tilværelsen uten gjøremål og struktur. Jeg tviholder på denne lysten og motivasjonen, men kjenner at jeg langsomt men sikkert begynner å miste det. Det er så surt.

Uvitenhet er ikke noe for meg.


3 kommentarer:

  1. Så kjedelig, skjønner godt at du er frustrert! Håper det ordner seg fortest mulig <3

    SvarSlett
  2. Hærregud, så håpløst. Håper det kommer i orden snart :)

    <3

    SvarSlett
  3. Ja, det er ganske håpløst dere. Drar innom skolen med kontakten fra KART i morgen, så får vi se om de gjør noe med saken -.-

    SvarSlett