onsdag 8. august 2012

Home.. sweet home!


Det er fint med bibliotek, så har jeg i hvert fall internettilgang de gangene jeg skulle trenge det. 
Nå for eksempel, jeg trenger å blogge!

Alt ordner seg til slutt ser du. Første natt i den nye leiligheten, for en frihet! Det løste seg med depositumet og nøklene (jeg byttet den egentlige roomien min med min beste venninne, múhaha), takket være K, som ville flytte inn med meg og betalte depositum med det samme. Jeg takker ikke for all stress C har gitt meg, men kan likevel si at jeg er veldig takknemlig for å bo med K!


K og jeg, vi er ganske så like når det kommer til visse ting. Det er nesten litt komisk, men egentlig ganske praktisk også. Vi har ryddet og pakket ut i går kveld, jeg følte meg kanskje en smule manisk der jeg holdt på å springe fram og tilbake med forskjellige dingser og stæsj. Det tok ingen ende. Jeg tuller ikke når jeg sier at det til slutt verket i bena og føttene. Når man åpner skuffer og ser i diverse skap så kan du lett finne et mønster som gjentar seg så å si på alle oppbevaringssteder i leiligheten. Øverste hylle til K, nederste til meg, øverste skuff til K, nederste til Anne. 
Matlageret er også et kapittel  for seg selv. Innholdsrik kjøleskap, hva? Hadde bildet vist deg de virkelige fargene (bilderedigering er jo så gøy!) så kunne du sett det kule blålyset. Da jeg ble sulten i natt og skulle finne meg et eple, ble jeg stående i noen ekstra lange sekund foran åpen kjøleskap, så fasinerende med blått lys i mørket. 
Nå skal jeg vise dere rommet mitt, som ikke er like stor som på bildet megleren viste meg. De har tydeligvis en mye mer fancy fotoapparat enn min Nikon D3000 med standardlinse. Se:


Jeg må en tur på Ikea, tror jeg. Sengen er for stor til sengetøyet.. For å se det fra den positive siden, så kan jeg nå sove bekymringsløs, uten å være redd for at jeg faller ut av senga midt på natten. Sengen er stor nok til både meg og bamsen min. 




<- Megleren sitt bilde. 
   Jeg sier bare.. detter er juks!








Stua, med verdens styggeste sofa! Enda en grunn for å dra på Ikea i nærmeste framtid. Må finne et gjemme-ekle-sofaputer-laken-skråstrek-teppe
Må du på do..? Vi har mer enn nok doruller!

Fortsettelsen følger. 

Kanskje.



4 kommentarer:

  1. Hei. Jeg sliter med å finne meg en leilighet, og jeg lurer på hvordan du klarte det? Ser du skriver "melger", var det noen som fant et sted til deg?

    SvarSlett
  2. Jeg kommer nok garantert på besøk for å bruke dorullene. :P

    mvh Ingvild

    SvarSlett
  3. Nora: Det tok lang tid for meg også. Skulle til mange visninger og mye avslag før vi fikk napp. Fant denne på finn, men isf at en privat person leier ut så er det gjennom utleiemegleren. Samme prinsipp egentlig, du må bare lete og lete, dra på visninger og være frampå.
    Lykke til.. vet hvor vanskelig d kan være.

    Ingvild:Velkommen, haha. Drit i vei!!

    SvarSlett
  4. Så fint dere får det ^_^

    SvarSlett