fredag 24. august 2012

Little Love

Etter en del uker uten min kjære hamster Pesto har jeg begynt å kjenne mye på ensomheten. Å ikke ha et avhengig liten vesen å sørge for, gir meg en slags tomhet. Jeg har hatt dyr i hele mitt snart 21-årige liv, og må bare finne meg i at jeg blir ulykkelig uten. Pesto har et hjem i Haugesund hos to søte jenter nå, og derfor.. derfor har jeg skaffet meg en ny venn.
Så hei, hils på Ludvig!


Jeg har aldri før hatt en undulat, men jeg har skjønt at den liker å behandles ganske likt min tamme høne Knøtte (ikke le!) som dessverre døde i fjor sommer da den helvetes grevlingen drepte hele hønse- og kaninbefolkningen hjemme hos mine foreldre.

Her er Knøtte og jeg som måker snø på taket, tror det var vinteren 2009

Siden skolen klarte å rote det til med fagene, og jeg altså ikke har blitt tildelt noen fag enda, så har jeg fått beskjeden om å "ta livet med ro resten av uka". Fine greier, men jeg har i alle fall fått masse tid til å sosialisere herr Ludvig. Dag 1 satt han bare helt stille på kvisten, dag 2 begynte han å flytte seg lenger ned og spiste maten sin, og nå, dag 3 gir han meg lov til å kose ham på hodet. Og han liker det! Nå prøver jeg å vise ham at det ikke er skummelt å sitte på fingeren min, og jeg en spent på når han våger seg ut av buret. Jeg har i hvert fall fått selskap av en liten gutt, så det gir meg en god grunn, og ikke minst lyst, til å stå opp om morgenen. 

3 kommentarer:

  1. Ååå, han ligner på ene undulaten jeg hadde en gang, han het Hugo :P

    Koselig med et nytt medlem på hybelen din da ^_^

    SvarSlett
  2. Nåh :) Ja, d er kjempe koselig. Han har begynte å kommunisere skikkelig nå, haha. Om jeg går ut av rommet mitt i noen minutter roper han på meg, og når jeg snakker i tlf eller med besøk så vil han også være med i samtalen. Cutie <3

    SvarSlett