tirsdag 28. august 2012

Tingenes tilstand

Dagens oppdatering:

Ludwig har begynt å fly ut av buret og sitter på gulvet med meg mens jeg pusler. Smelt.
Jeg har vært innom skolen, hvor jeg fikk vite at jeg blir ringt i morgen eller torsdag, og at jeg da endelig får vite hvilke skolefag jeg skal ta i år. Hm.. 

Det skjer ikke så mye for tiden. Jeg ligger for det meste lamslått i senga og ser på Sopranos, eller så snakker jeg med fuglen min og leser høyt for ham. Ha ha. Men jøss, det er skikkelig effektivt i temmingsprosessen. Spesielt når jeg leser Paulo Coelho sin bok "Veronica decides to die" blir han engasjert og har plutselig masse å fortelle.


Også har vi jo maten, som jeg så lenge har unngått å skrive om. Jeg er rett og slett ikke interessert lenger. Sultfølelsen må man lete lenge etter, og jeg har en stygg tendens til å glemme ut et par måltider om dagen. Jeg må virkelig skjerpe meg. Fjorårets rekke med innleggelser har jeg lite lyst å gjenta. Det skumle er at jeg er så likegyldig, jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om jeg spiser 200 eller 2000 kalorier på en dag. Mest sannsynlig føler jeg det ikke en gang før jeg blir fysisk uvell. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er redd maten lenger, ikke slik som jeg var for noen år siden, da jeg måtte veie alt jeg spiste, regne på fett, karbohydrater og innholdet av energi. Det er et for lengst avsluttet kapittel for meg, og det er godt. Den friheten får ingen ta fra meg igjen. Men jeg må passe på, ikke bry meg verken for mye eller for lite. Finne denne gyldne mellomveien, skape en balanse. Det er en vanskelig oppgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar