tirsdag 30. oktober 2012

Crazy-Lazy

Aaah, for en rolig dag! Norsklæreren er ikke på skolen i dag, og det betyr at jeg har fri. Ja, du hører riktig. Jeg har tilbrakt tre timer på skolebenken i går, og så har jeg plutselig fri i hele to dager på rad. Midt i uka! Overraskende nok er det litt deilig. Jeg gruet meg egentlig til skolefri, den nerden som jeg er, fordi skole (i tillegg til ballett) er så å si den eneste aktiviteten min i år. Skole og soving. Og søvn blir det ekstremt mye av, sånn forresten. Fri fra skole betyr altså at jeg plutselig har ingen krav, og ingen krav betyr at jeg kjenner meg sliten og ligger 99% av tiden i min gode varme seng. Fint når det er minusgrader ute.

Uansettt. Som regel tillater jeg meg selv ikke å kjenne på denne "sliten-følelsen", og da resulterer slike dager som i dag bare i at jeg blir rastløs og oppgitt- fordi de fleste på min alder ville hoppet i taket av glede i en sånn situasjon, mens jeg ikke klarer å tillate meg selv en fri-dag uten noen form for aktiviteter.

Jeg takker de høyre makter for at de gjør et unntak for meg i dag. At jeg faktisk ligger i senga, som en tung sandsekk under dyna. At jeg klarer å nyte latskapet, og kan kose meg med en kopp kaffe, bok og Mr. Mac på fanget. Njommenom.


Men jeg må ikke tenke. For all del, ikke tenk! For hva skjer da? Jo, jeg grubler og rastløsheten kommer og tar meg. Jeg tenker og tenker, til krampen tar meg. Tanker om at jeg burde klart å få en 6'er i matte istedenfor en 5'er. At jeg burde klart å være sterkere i kroppen nå enn det jeg var i høst, for da hadde jeg fått lov til å danse tåspiss, opp et nivå i ballett. At jeg burde klart å unngå vinterdepresjonen denne gangen, bare jeg hadde pushet meg selv LITT mer. Tanker om at jeg skulle egentlig tvunget meg selv ut på det kalde kjøkkenet for å rydde opp i rotet, den meter lange haugen med oppvask og søppel.. Gjøre meg selv nyttig for en gangs skyld!

Nei. Tanker kan dra seg langt til h***. Jeg blir liggende, og skal for all del IKKE tenke i dag. Jeg har tross alt FRI. Dessuten hadde jeg bursdag i går, og jeg skal ikke begynne mitt liv som 21-åring med å ta på meg mammarollen. Mamma kan jeg alltid leke når jeg faktisk èr mamma. Jeg har fri, og jeg skal slappe av. Ferdig med det.

Til slutt:
Takk for alle gratulasjoner i går. Dere er gode!


2 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått søte deg!
    Send tankene til helvete og kos deg med fri!
    tenke gjør vi nok av ellers uansett :)

    SvarSlett
  2. Jeg blir vanvittig rastløs og urolig om jeg ikke gjør noe som helst i løpet av en dag, så ser den. Tankene altså. Prøver likevel å holde fast ved den tanken at kroppen ikke tar skade av en dag der alt er bare helt rolig. Håper du klarte det, å bare ta det helt med ro :)

    <3

    SvarSlett