søndag 21. oktober 2012

Innholdsrik helg

Dagen i dag så for eksempel sånn ut;

1. Jeg har ligget i senga
2. Jeg har reist meg for å lage grøt
3. Jeg har ligget i senga litt til
4. Jeg har tømt søppel
5. Jeg har ligget i senga enda litt til



Du kjenner sikkert til det, du også. Ingenting frister, bortsett fra å sove. Men så klarer jeg jo ikke å sove i 48 timer, og ender opp meg å vri på meg i senga. Venste siden, høyre siden, mage, rygg, mage, rygg. Åh, kan ikke klokka passere åtte snart, så er det leggetid for store barn!



Jeg har rettere sagt vært trøtt. Trøtt, og kanskje en smule deprimert. Jeg har ikke orket noen ting, spesielt i dag. Søndager er lange, og jeg er skeptisk til dens eksistens. Kan vi ikke bare ha to fredager istedenfor, så kan jeg danse en time ballett ekstra i uken? Eventuelt lørdag, slik at jeg kan sitte på bibliotekets kafe og gjøre meg nyttig eller noe, gjøre mattelekser og den slags.

I skrivende stund vurderer jeg å dusje, men det er så langt å gå til badet, for å ikke snakke om at det er et skikkelig tiltak å tørke håret etterpå. Nei, jeg tror heller jeg blir liggende her. Det er tross alt bare 45 minutter til det er leggetid. Er det for tidlig å ta sovetabletten..?






2 kommentarer:

  1. deilig å ha deg tilbake , kjære Anne!
    husk at det egentlig ikke finnes krav for hva du 'må' skrive. på bloggen skal du ikke prestere, bare plapre ned det som detter inn i skrivende stund. få litt overblikk over egene tanker, og gjerne dele den med andre i samme slengen.
    Det er skummelt når vinteren kryper inn. jeg kjenner det selv, så alt for godt. Selvom høst og vinter for meg de siste x antall årene har betydd litt for alvorlig depresjon og akkurat litt lite driv til å komme gjennom det selv, så er vinteren og snøen fremdeles favoritt årstiden min. mørket og snøens alt for lyse kontrast er likevell noe jeg fremdeles håper vil bringe mer lykke enn smerte. kanskje denne gangen.. det er lov å håpe.
    du er utrolig sterk, og som du sier, så selvom det ikke er så alt for lett nå, så er du likevel hakket sterkere enn i fjor (:
    håper på en fin vinterstid for oss begge!
    -love Ophelia

    SvarSlett
  2. Takk for en fin kommentar kjære Ophelia, det er sånne som deg som gir meg motivasjon og lyst til å blogge mer. Vinteren er som du sier et nydelig årstid, men så er det også alltid denne årstiden der alt blir tungt og vanskelig. Depresjonen kan ta seg en bolle.

    Klem til deg!
    <3

    SvarSlett