søndag 30. desember 2012

Å telle dager

Jeg teller, det har jeg gjort hele livet. Jeg teller måneder, uker, timer og minutter. Jeg teller også ting. Ruter på tapetet, striper på gensere, firkanter i matteboka, eplebiter, og en gang i tiden pleide jeg til og med å telle hvor mange spagettistrå jeg skulle legge på middagstallerken min- og hvor mange de andre hadde i forhold. 

Men nå teller jeg dager. 

Det er én dag igjen til nyttårsaften
Tre dager til hjemreisen.
Fem dager til reinnleggelse på dps.
Åtte dager til skolestart,
 og femten dager til jeg blir skrevet ut igjen fra seksjon tre.

Det vil si at det er..

Trettito timer til vi går inn i 2013

To og tredve timer, der ca. ti timer vil gå til søvn. Det vil si at jeg har 22 våkne timer igjen. 22 timer tilsvarer sju måltider og to næringsdrikker, som igjen tilsvarer at jeg bruker pluss/minus 4 av 22 timer på å få i meg mat. Da gjenstar det atten timer i 2012, som kan brukes til å gjøre andre ting.

Som igjen vil si at jeg har atten timer til å..

a) Sitter på Facebook og stalke venner?
b) Se den siste sesongen av Dexter om igjen?
c) Rusle rundt i leiligheten?
d) Skrive unyttige fakta på bloggen?
e) Kjede meg..?


2 kommentarer:

  1. f) minne deg selv på alle de små men store utfordringene du har facet og kommet deg gjennom i året 2012!

    ønsker deg et godt nyttår, og måtte du ikke ha for store forhåpninger og forventninger til deg selv i det nye året!

    (jeg vet ikke om du har hørt "TTT" et ørtitalls ganger fra behandlerne på dpsen?)

    SvarSlett