torsdag 20. desember 2012

Have yourself a merry little christmas

Baggen er pakket med kostplanen, klær og næringsdrikker, og jeg reiser herved på juleferie!
Nå skal jeg ikke skrive den samme gamle setningen om at "jøss, så fort året har gått!", for det har den aldeles ikke. Tvert imot, så virker det som dette året har vart i et helt tiår. Jeg husker ikke halvparten av hva som har skjedd. Innleggelser på akuttposten og dps, flyttesjau i hytt og pine, og mer drama enn det jeg noensinne kunne ønsket meg. Samt noen fine stunder, støtte i massevis, og.. håp.
Nå skal jeg prøve å nyte juleferien, for jul er noe jeg innerst inne pleier å glede meg til hvert år. Jula, som for min del ikke handler om gaver og stress, men om familie og samvær.

Og som alltid følger det et nytt år, for Mayakalenderen kan ta seg en bolle. Vi skal inn i 2013. Nyttårsforsett begynner å dukke opp på diverse blogger og andre sosiale medier. Det er noe som jeg aldri har brydd meg om. Den slags er jo dømt til å mislykkes. Folk som skal "forandre livsstilen og melde seg på treningssenter for å få drømmekroppen" (også må man jo bli kvitt det nye fettlaget som har lagt seg på kroppen etter juletiden, da). De fleste går mest sannsynlig på et gigantisk smell når det faktisk blir januar, og ender opp med å tenke at "Vi får vel ta det til neste år.."  Lykke til med det.

Men, for å prøve meg på noe nytt, så tenker jeg faktisk å gi det et forsøk denne gangen. Jeg har dog ingen planer om å trene meg til drømmekroppen, kutte ut godteri og brus, og så videre.. Om jeg må velge èn eneste ting som jeg skal ha som nyttårsforsett, så må det bli denne:

Jeg skal lære meg å leve, og i året som kommer er det Anne som står i mitt fokus. Jeg har et klisjéfylt ønske om at "jeg skal være hovedpersonen i mitt eget liv". And so be it. 

GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR!
Anne

3 kommentarer:

  1. Godt å høre, håper du får et finere år i 2013 <3 <3 <3

    SvarSlett
  2. Håper du får ei fin julefeiring <3
    Er heller ikke noe fan av forsetter, men dette hørtes ut som en god tanke :)

    SvarSlett
  3. et veldig veldig godt og klokt nyttårsforsett anne! jeg heier på deg, og ønsker deg en så god jul som mulig.
    <3

    SvarSlett