søndag 2. desember 2012

November

Over og forbi. En ny desember står for tur, med jul og nyttår, og alt som hører til. Jeg vet ikke riktig om jeg gleder meg eller om det kommer til å bli en vanlig, kald måned der jeg helst vil ligge i senga 24/7.

November. Måneden som kom med lite energi, også i år. Kroppen og den fysiske formen min virket redusert, og vekten tippet nedover igjen. November. Som bar meg rett tilbake til en innleggelse på seks uker. En periode preget av kostplaner og begrenset kaffedrikking. Av panikkangst og svimmelhet. Måneden der jeg ble nødt til å vise min indre styrke, og ønsket om å bli frisk.

Kroppen har det bedre, angsten vokser. Den samme, vanlige prosessen, som jeg rett og slett må bite meg gjennom. Igjen. Jeg følger planen, går ikke mer enn de avtalte 30 minutter om dagen, og prøver å stå i angsten når den river meg langt ut av min komfortsone. Kognitiv terapi og samtaler. Det er tungt, men det er verdt det.

Kanskje desember blir OK. 

5 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg har ikke kjent dette med spiseforstyrrelser på kroppen selv, men jeg har møtt en del mennesker som gjort det. Noen av dem igjen har stått meg nært. Og har kommet seg gjennom det. Det betyr at det finnes håp, og det hadde jeg lyst til å minne deg på.

    Jeg likte disse ordene du skrev: "Det er tungt, men det er verdt det." Uten den innsikten ville du kanskje slitt mye mer.

    Lykke til med desember, og rutinene dine. Etter hva jeg har forstått, er disse rutinene viktige å stå i.

    Bjørn

    SvarSlett
  2. jeg syns du jobber bra, jeg.
    håper desember blir god mot deg <3

    SvarSlett
  3. Håper Desember blir bedre!:)

    SvarSlett
  4. Du er kjempeflink som holder ut den vanskelige siuasjonen, desember blir nok en feiende flott måned skal du se :)

    SvarSlett
  5. Du holder ut,du gjør det du skal.Det vil bli bedre kjære Annemor
    Miss u.Gla i dæ:)

    Klem fra meg:)

    SvarSlett